Re: - !!! PIRATOW ZA JAJA !!! --

Autor: Juliusz (juliusz_at_wyscigi.multi-ip.com.pl)
Data: Mon 06 Jul 1998 - 03:20:19 MET DST

slawomir wrote in message <01bda876$b2fa5740$bb4f7a80_at_mycomp>...

>Juliusz <juliusz_at_wyscigi.multi-ip.com.pl> wrote in article
><6np4qi$9b6$1_at_korweta.task.gda.pl>...
>piszcie

>Jak cos piszesz to staraj sie najpierw pomyslec, dobrze?

>A nie lepiej wprowadzic kartki?
>Na przyklad jeden odcinek na OS na rok i kilka malych na arkusz
>kalkulacyjny
>czy wordprocessor.
>Odcinki dodatkowe na ewentualne upgrades tez powinny byc.
>Kazdy moglby sobie kupic i bylo by sprawiedliwie, co, kolego Januszu?

Wbrew twojemu oczekiwaniu i ironii powiem ci tyle, ze to nawet nie glupi
pomysl. nawet sobie nie zdajesz sprawy jakby to zmniejszylo piractwo. jakby
przykladowo po niskich cenach kupowac na talon dany program. Nie mowie tu o
zmianie ceny z 999 na 899 ale o realnej wartosci danego programu dla szarego
nabywcy i odpowiednio przeliczonej do jego zarobku - sredniej krajowej.
Wiem, ze to ironia, ale pewnie skutek bylby mocniejszy niz naloty na gieldy
komputerowe.
Zmuszanie ludzi sila do kupowania towaru pierwszej potrzeby jakim jest
system operacyjny dla posiadacza komputera, za cene daleko odbiegajaca od
rzeczywistosci daje odwrotny skutek. Zreszta sami widzicie jakie jest
nastawienie do w95 i w98. Czy ktos sie wypowiada pozytywnie na temat tego
systemu na lamach newsow ? jesli tak to nieliczni. Zreszta 99% softu jest
krytykowane i to sadze nie tyle przez jego straszne wady ale za polityke
sprzedajacych, ceny kosmiczne w stosunku do jakosci, suportu i relacji
zarobkow.

Jednak smiem twierdzic, ze w erze globalnych sieci komputerowych cos takiego
jak system operacyjny jest towarem pierwszej potrzeby dla posiadacza
sprzetu. Tak samo tyczy sie to podstawowych programow edytorskich, liczacych
czy graficznych.

Czyli jednak kontrolowana polityka rzadu w stosunku do oprogramowania w
zmieniajacej sie rzeczywistosci, podczas rewolucji prawnej i zmiany ustroju
bylaby bardzo wskazana.
Jednak te kartki to dobra mysl - no moze troche inaczej ale cos w tym stylu
mialem na mysli.
Wyjales mi to z ust:)))
Ale rozwin dyskusje to pogadamy...

A tak na marginesie.. Ciekaw jestem ile pirackich kopii krazy np. KWAKA2 na
plytach CD-ROM w Polsce. My tutaj w internecie nie jestesmy obiektywni co do
wielu osadow, ale ciekawe czy ktos w kraju robil takie statystyki? Ile
komputerow z Pentium jest w Polsce w dniu dzisiejszym? Trzeba uwzglednic
zrodla legalne i przemyt sprzetu takze.
Ciekawi mnie to, bo mozna zrobic pewna analize. Jaka ? Napisze jak dane
jakies ktos tutaj podesle :)

Juliusz