Re: K6 czy PII

Autor: Slayer (slayer_at_box43.gnet.pl)
Data: Sat 04 Jul 1998 - 19:31:02 MET DST

Tomasz MADURSKI napisał(a) w wiadomości:
<01bda4c4$c0cf5380$3a01010a_at_tomekmad.insert.igo.wroc.pl>...
>HI
>
>W związku planowaną zmianą sprzętu (obecnie AMD 586DX133) mam dylemat:
>ładować się w płytę SOCKET 7 (BX-100MHz) z procesorem np. AMD K6-266 czy
>kupować płytę pod PII (Abit BX-100MHz) z np. z Celeronem (chcę go
>podkręcić).
>Byłbym wdzięczny za opinie osób posiadających Celerona min. na jaką max.
>częstotliwość da się go podkręcić.

Nie radzilbym ladowac sie w Socket 7.
Jesli zmieniasz juz tak radykalnie sprzet to lepiej zainwestowac w dobra
plyte BX. ( ASUS lub ABIT - obie sa bardzo dobre)
Kupic dosuc szybki pamieci DIMM ( koniecznie PC100).
Narazie kupic Celerona. ( jest dosyc tani - tyle co K6 266)
Z czasem i tak przsiadziesz sie na PII , a dzieki takiemu rozwiazanie za rok
kiedy PII stanieja bedziesz musial wymiwnic tylko procek.
Jesli chodzi o krecenie Celerona to moj dal sie bez problemu krecic do 416
Mhz. Nie trzba tez kupowac dodatkowych, wielkich wiatrakow poniewaz Celeron
jest wykonany z w techologi 0.25 nm , nie cache L2 wiec sie nie grzeje nawet
przy takich megahercach. Wystaczy kupic boxa i o wiatrak sie nie martwic.
Ja swojego krecilem tylko do 416 poniewaz narazie mam LX 'a
 ( zamierzam szybko zmienic na BX'a) i to jest jego najwiekszy mnoznik.
Trzeba jednak uwazac poniewaz slyszalem ze nie wszystkie Celerony daja sie
tak swobodnie krecic

Zestaw z Celeronem jest szybszy od zestwu K6 266 , a niewiele drozszy. Daje
tez wieksze mozliwosci rozbudowy.
Polecam.

Sir Slayer

slayer_at_kki.net.pl
slayer_at_box43.gnet.pl
UIN : 11123857
http://www.kki.net.pl/slayer
Gdynia (0) 601 68-00-69

"You might be a king or just a sweeper
but sooner or later you'll dance with the reaper"