Re: Sprzet na serwer

Autor: Robert Kolaczynski (robert_at_webcorp.com.pl)
Data: Wed 01 Jul 1998 - 15:53:23 MET DST

Kuba Sipowicz wrote:

> Czy ktos moglby zasugerowac jakis sprzet pod serwer majacy
> chodzic pod Linuxem. Ma to byc stosunkowo mocna maszyna
> do obliczen (myslelismy o 2 x PII) ale ma rowniez
> sluzyc jako serwer NFS dla, powiedzmy, do 25 bezdyskowych
> Linuxow. W szczegolnosci chodzi mi o podpowiedz
> dotyczaca plyty glownej i kontrolera SCSI + dyskow.

Zamiast PII PentiumPro. Z doswiadczenia wiem ze jest duzo wydajniejsze
(PPro 200 >> PII 266), chyba ze Pentium II na szynie 100MHz, ale nie
widzialem jeszcze tego pod Linuxem. Dyski IBM SCSI nie sa teraz drogie,
a kontroler SCSI Adaptec zintegrowany z plyta wychodzi duzo taniej.
PentiumPro mamy na plycie SuperMicro i sprawuje sie dobrze. Oryginalne
plyty Intela chyba nie beda w pelni wykorzystane pod Linuxem, ze wgledu
na brak oprogramowania do zarzadania, wiec nie ma po co przeplacac.

R.