Re: Sprzet na serwer

Autor: Marcin Stec (marcinek-bugs_at_hunter.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 03 Jul 1998 - 16:07:01 MET DST

Robert Kolaczynski wrote:

> Zamiast PII PentiumPro.

Też polecam PPro.

> Z doswiadczenia wiem ze jest duzo wydajniejsze
> (PPro 200 >> PII 266), chyba ze Pentium II na szynie 100MHz, ale nie
> widzialem jeszcze tego pod Linuxem. Dyski IBM SCSI nie sa teraz drogie,
> a kontroler SCSI Adaptec zintegrowany z plyta wychodzi duzo taniej.
> PentiumPro mamy na plycie SuperMicro i sprawuje sie dobrze. Oryginalne
> plyty Intela chyba nie beda w pelni wykorzystane pod Linuxem, ze wgledu
> na brak oprogramowania do zarzadania, wiec nie ma po co przeplacac.

Dell Power Edge 4100/200, 2xPPro, 128 MB RAM, SCSI (chyba) Adaptec na
płycie, dyski 4+9GB zamyka się cenowo w okolicach wymienionej kwoty.
Maszynka ciągnie około 60 stacji z nfs /home i /jakiś/bin i około 1000
kont w NIS. W godzinach szczytu, jak nikt nic nie uruchamia na serwerze
load jest w okolicach 0.8. Nie swapuje zbyt ostro.

pozdrawiam
marcinek