Re: Karty 2D i 3D

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Wed 01 Jul 1998 - 12:41:24 MET DST

Czesc !

Jacek Kuchta wrote:
> Chciałem się Was poradzić, jak to jest ze współpracą kart 2D i 3D.
> Chodzi mi o to, czy wystarczy mieć dobrą kartę 2D i akcelerator 3D , czy
> może dobrze jest mieć kartę grafiki 2D/3D + akcelerator 3D ?
 Ja zawsze bede polecal karte akceleracji 2D+3D. Zreszta - czy sa
jakies nowe wynalazki, nie posiadajace 3D ?
 Jesli natomiast chodzi o sam akcelerator, to oczywiscie Voodoo (mimo
ceny - dwojka - szykuja sie takie gierce, ze...). Akcelerator ma jedna
zalete - patrz: masz Dzenga - dobre 2D (podobno - bo wszyscy posiadacze
chwala ;-). Masz Monsterka. No i dziala. Postanowisz zmienic karte.
Okay. Z ta nowa - Monster tez ruszy. Jak bys mial Voodoo2 to moze i
moglbys ze dwa razy wymienic "starzejaca sie" karte ;). Oczywiscie -
- tez po dokupieniu drugiego Voodoo2 ("Mega Monster")...

> Do tej porty miałem grafikę TSENG'a ET 6000 z 2 MB z możliwo¶cią
> upgrade'u do 4 MB a do tego Diamond Monstera 3D. Niby wszystlko chodziło
> okie, ale po pierwsze za żadne skarby nie chciała zobaczyć dodatkowych 2
> MB, po drugie mimo zainstalowania nowszych driverów ze strony Tseng'a
> Word nadal się rozjeżdzał, (a nowy driver miał to poprawić!). Chwilowo
> wymieniłem ją na VIRGE'a S3 DX z 4 MB. Na razie wszysstko chodzi okie.
 Sprawdzales, ze bez Monstera widzi dodatkowe 2MB ? Cos nie chce mi
sie wierzyc, ze to wina Monstera.
> Nie wiedzę żadnych problemów.
 Ha, ViRGE gora !!! :)))

> Chciałem jednak poszerzyć moje wiadomo¶ci. Jaką kartę grafiki by¶cie
> radzili ? Powychodziło tego ostatnio od groma. Jakie¶ kombajny w stylu
> 2d/3D, modem, telefon, radio + odkutrzacz gratis na
> - wszystko na karcie :-) Nie wiem wła¶nie, czy dobrze jest kupić dobrą
> kartę 2D (jaką ???)
 No wlasnie, jaka ??? Ostatnia, dobra (tzn. z taaaaaaaaka renoma) to
byla (jest) Millenium 2. Ale - to juz przeszlosc. Lada dzien (no - moze
miesiac) wyjda karty na nowym scalaku Matrox'a G200. Wg jakiegos
testu nawet Millenium 2 jest gorsze.
 Ja (ze wzgledu na to, ze kupilem kiedys ViGRE'a - i w sumie - sporo
zabawy i pracy moglem dzieki niemu uskutecznic) czekam jednak
z niecierpliwoscia na karty z nowym chip'em S3 - Savage3D.
 Oczywiscie - ja bede polecal Savage3D !!! ;-)

> i do tego wystarczy mi ten Monster 3D,
 Najlepiej dwojka ! Sprzedaj jedynke (najlepiej "po znajomosci" -
- nie stracisz na tym tragicznie duzo - tylko duzo), poczekaj ze
dwa miesiace (sprobuj, moze sie uda :D ) i kup sobie Voodoo2.

> czy też
> lepiej kupić dobrą kartę 2D/3D (jaką) i do tego monster 3D ? A może
> zmienić to i to ? Oczywi¶cie chodzi mi o jaki¶ rozsądny przedział
> cenowy.
 Co do Voodoo2 to mysle, ze po wakacjach za 12MB beda chcieli jakies
800PLN-900PLN. Jest to bez sensu (kasa na cos, co nie jest potrzebne),
ale - chyba rozsadne, jak ma sie chcice...
 Jak _juz_teraz_ _musisz_musisz_ wymienic karte - kup RIVE 128 lub
lepiej RIVE ZX z 8MB SGRAM'u. Podobno sa problemy, ale w tym momencie
te chipy gwarantuja najwieksza wydajnosc. Nowa RIVA TNT jeszcze nie
wyladowala w sklepie (mysle, ze tez ze dwa miechy) - i jesli to
prawda, co pisza o tym scalaku na http://www.nVidia.com to bedzie
to nr jeden w szybkosci 3D. Do tego stopnia, ze sklonny jestem
dac mu nawet ze dwa lata, zanim reszta komputera bedzie w stanie
dostarczyc tyle danych, ile TNT jest w stanie przerobic !!!

 Podsumowujac:
  Juz teraz, natychmiast - cos na RIVA ZX.
  Mozesz poczekac ?
    No to G200 do 2D (w G200 3D jest porownywalne do Voodoo Graphics).
    Ja oczywiscie polecam Savage3D. S3 jest duza firma, dostarczajaca
     sterowniki osobiscie. Dobre i szybkie (oczywiscie piate revision
     ale co mi tam...) Najlepsze rozwiazanie !
    RIVA TNT - no ale to juz nie bedzie tanie rozwiazanie. No i
     podobno RIVY maja kiepska jakosc obrazu (kolorki ble).
 Do tego _oczywiscie_ Voodoo2 ! Czy widzial ktos gre akcelerowana
3D, do ktorej nie bylo patch'a na 3Dfx ? (Terminal Velocity jest
przykladem potwierdzajacym regule :D).
 A nowe gry 3D (unreal, Quake2 [3?]) i te "in development": Prey,
"Max Payne" no i "Duke Nukem Forever" beda wymagaly akceleracji
co najmniej na poziomie Voodoo2 !!!

 Pewno nie rozjasnilem Ci sytuacji. Powyzsze uwagi sa oparte
wylacznie na moich rozwazaniach i przeszukiwaniach I-netu.
Inne scalaki sa - ale nie pojawily sie one tutaj. Powod jest jeden:
nie traktuje innych rozwiazan jako konkurencji dla tych opisanych
tutaj...

 Pozdrawiam...
                        M.
Mariusz Jaworski