Re: Dwa COM'y na jednym IRQ

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 23:11:14 MET DST

Tue, 30 Jun 1998 19:08:55 GMT, olafs_at_priv5.onet.pl (Olaf Swieca)
piszesz:

>Oczywiscie istnieje rozwiazanie z poolingiem np. na timerze, ale zeby
>utrzymac ciaglosc paczki, to przy predkosciach powyzej 19200 nawet po
>wlaczeniu kolejek FIFO [a gdy dodatkowe karty sa stare to :-( ]moga byc
>problemy z przerwami pomiedzy znakami. Problemem jest tutaj czestotliwosc do
>jakiej mozna przyspieszyc przerwanie zegara w PC'cie. Tak nawiasem mowiac
>czy ktos z Was nie wie jak dlugo mniej/wiecej trwa obsluga zegara z INT1C?
>Przyspieszylem go 64 razy i co 64-ty wywoluje oryginalne przerwanie, ale nie
> [...]

19200 moze wymagac dobrego procesora, ale juz 9600 dziala dosc dobrze.
Mam na mysli czysty DOS, bez programow typu emm386, bo one daja duzy
nrzut na przerwanie, a do polingu wypada ustawic zegar na okres
krotszy niz 1ms.

Przerwanie 1C w golym komputerze bez rezydentow ogranicza sie do
wykonania instrukcji iret, ale jezeli zalezy Ci na regularnym
przerwaniu polingowym, to trzeba przechwycic przerwanie 8 i wykonac
obsluge RS przed przekazaniem sterowania do BIOSa, a nawet mozna
samemu wykonac to co robi BIOS w przerwaniu zegarowym.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)