Re: Dwa COM'y na jednym IRQ

Autor: Baba Naga (babuszka_at_polbox.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 23:18:04 MET DST

Mon, 29 Jun 1998 20:49:31 +0200, Artur Kidzinski
<kidzio_at_friko.onet.pl> napisał(a):

> [...]
>ma wyjscia OC (Open Colector,badz zostal blednie dobrany rezystor
>"podciagajacy"), ktore umozliwia "zwieranie" lini zgloszen przerwan, z tego
>wlasnie powodu zaobserwowales to dziwne napiecie(ktore jest wynikiem zwarcia
>wyjsc gdy na jednym znich jest 1(~3-5V) a na drugim 0(<0,8V), ktore moze
>doprowadzic do znisczenia ukladu).
>Dowolna ilosc portow szeregowuch moze pracowac na jednej lini przerwan pod
>warunkiem ze:
>-wszystkie maja wyjscia typu OC (co umozliwa wspolne zgaszanie przerwan)

...tylko, że z tego co mi wiadomo i co tutaj napisano przerwania
zgłasza się jedynką a nie zerem, więc gdyby użyto OC to nie dałoby się
wymusić jedynki z wyjątkiem sytuacji kiedy WSZYSTKIE urządzenia
wygenerowałyby przerwanie co jest zupełnie nieprzydatne bo przecież
chodzi o to by KAŻDE urządzenie mogło je wygenerować, i tak to właśnie
chodzi człowiekowi

>-KAZDA z procedur obslugujacych przerwanie sprawdzi czy przerwanie zostalo
>wygenerowane przez przypisany jej port ( TAK to jes mozliwe przez odczyt statusu
>portu spod przypiasnego mu adresu I/O).
>
>Niestety wymaga to "recznego" programowania sterownika portu szeregowego...

a jak chcesz to robić jak Ci się nie wygeneruje ?

oczywiście można wymuszać jedynkę analogicznie do oc, ale szanse na
to, że przeciętna karta tak to robi są minimalne a przecież o to
chodzi