Re: Dwa COM'y na jednym IRQ

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 23:25:06 MET DST

In pl.comp.programming Olaf Swieca <olafs_at_priv5.onet.pl> wrote:
: Malo tego. IRQ jest aktywne stanem wysokim, wiec orowanie nie moze byc
: robione za pomoca wyjsc OC, bo te sa raczej do masy (dlaczego? - chyba
: dlatego, ze w starych bramkach TTL stan "1" byl generowany z bardzo slabego
: wyjscia pradowego i nawet obciazalnosc byla takigo wyjscia mniejsza, chociaz
: z drugiej strony wejscia w stanie "1" potrzebowaly mniej pradu [nawet sie
: same podciagaly] i wystarczalo jak w stanie "0").

IMHO nie tak. Najpierw byl sobie uklad 8259, ktory to mial zglaszanie
przerwania stanem wysokim. I tak w XT zrobili. A potem jakis idiota
dodal w AT rezystory podciagajace..

: Teraz (CMOS'y) mozna by co prawda zrobic OR'a na drucie, ale nie spotkalem
: jeszcze takich bramek, z wyjsciem OC (OpenDrain?) dla stanu wysokiego.

Jeden tranzystor, albo dajesz bufor trojstanowa, ustawiasz na stale
w stan 1, tyle ze manipulujesz przestawiajac z/w stan wysokiej impedancji.

: Jedyne rozwiazanie jakie mi przyszlo do glowy i jakie mi radzicie, to pociac
: sciezke, wlaczys szeregowa diode i opornik do masy.

Ostroznie - warto sprawdzic wydolnosc drivera. Tego rezystora do masy moze
nie zniesc.

J.