Re: Kupilem sobie raz skaner paragon 12000 Sp

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 00:31:25 MET DST

Dariusz K. Ladziak napisał(a) w wiadomości:
<35976138.9873427_at_news.nask.pl>...
>On Sun, 28 Jun 1998 21:12:01 GMT, "Robert" <robertrm_at_priv5.onet.pl>
>wrote:
>
>[...]
>Na poczatek musisz ustalic profil skanera - niestety Mustek nie daje
>wzornika barw do kalibracji skanera (zapewne dlatego ze ich skanerow
>nie idzie dobrze skalibrowac).

Nie masz racji.... Ich skanery (zwłaszcza 12000 XX dają się skalibrować i to
pięknie, a nie dają pakietu żebyś za nie nie musiał płacić jak za zboże. I
kalibracja "na oko" też daje niezłe efekty, ale lepsze pakiecik do
kalibracji. A Cannon to po prostu shit, bo składać koloru nie umie i tu jest
problem, a nie w Musteku. Musteki 12000 XX dają jedno z najlepszych
odwzorowań kolorów jakie widziałem w klasie skanerków do powiedzmy 1500-2000
zł.

>Musisz zdobyc takowy wzornik albo
>przynajmniej zeskanowac jakis obrazek na dobrze sprofilowanym skanerze
>i porownywac nastepnie cyfrowa reprezentacje poszczegolnych kolorow
>obrazka na skanie kontrolnym i na skanie z twojego skanera - jak uda
>ci sie doprowadzic do mozliwie malych roznic to jestes w domu,
>zapamietaj ten profil i z nim pracuj.

Tu już zaczynasz mówić bardzo sensownie....

>Nastepna czynnoscia jest ustawienie monitora - w zaleznosci jaki

<CIACH>
>Wczesniej, przy wszystkich charakterystykach ustawionych jako linia
>prosta wyniki maja prawo byc wlasnie takie jak uzyskales.

i tak do końca ;-)))

--
====== Przy odpowiedzi usuń -xxxrated z mojego adresu =======
Bart (B.K.)