Komputer sie wiesza

Autor: A_Zet (baterie_at_ka.onet.pl)
Data: Thu 25 Jun 1998 - 23:22:52 MET DST

Mam problem z wieszaniem kompa, nie moge znalezc przyczyny.
Jak sie zwiesi podczas pracy, to kilka- kilkunastokrotne proby rebootu
skutkuja tym, ze wreszcie wystartuje i pracuje jakis czas normalnie
(chwile, pare minut, pare godzin, zadnej prawidlowosci) i sie
zawiesza. Po ponownym wlaczeniu czarny ekran, chwilke mielenia
dyskiem, dzwieki sprawdzania pamieci i koniec. Jak sie zawiesi, nie
dziala alt+ctrl+del, tylko przycisk reset lub wyl. sieciowy bez
gwarancji, ze wystartuje za nastepnym razem.

System - (W95) nie, bo nie startuje - jak sie wczesniej zawiesi -
z dyskietki. Pomieli wowczas na poczatku dyskiem, nic na monitorze.

Pamieci - nie, bo mam obsadzone cztery gniazda (2 banki po 16MB).
Zamienialem miejscami, wyrzucalem jeden z bankow tak ze zostawalo
tylko 16MB, zamienialem parami, skutek ten sam. Jak sie zwiesi, to na
poczatku uruchomienia pomieli dyskiem i nic na ekranie.

Dysk (mam dwa) - na pewno nie, bo przeciez po pierwsze powinien
wystartowac z a:\ po drugie wsadzilem mu na probe jako master nowy
czysty i j.w.

Plyta - nie, bo na starej mam uwalony port LPT i dzieje sie to samo
jak zamienie z druga, na ktorej LPT jest OK.

Procek - nie, bo zamiennie mam iP i AMD dzieje sie to samo, czyli
bez prawidlowosci sie zwiesza.

Wentylator na procku obraca sie ze stala, dobra szybkoscia.

Jedyny slad przyczyny zauwazylem, ze najczesciej sie wiesza, jak
wlacze CD czy tez wlaczy sie sam FDD podczas otwarcia
WinCommandera, ktory wczesniej byl zamkniety z a:\ ale to zadna
prawidlowosc, czasem sie wiesza podczas normalnej, zdawaloby
sie bez zadnego obciazenia, pracy.

Wyczyscilem wszystkie styki w pamieciach (nie zalujac spirytusu
zamiast w zboznych celach...), podobnie z karta grafiki (tu jakby
pomoglo, bo dwa dni byl spokoj). Oprocz stykow w pamieciach
dociskalem tasmy sygnalowe, wtyki z zasilacza, nic nie pomaga,
zadnej prawidlowosci, zwiesza sie albo pracuje. Ostatnio czesciej
sie zwiesza.

Czy moglbym prosic Panstwa o rady, gdzie jeszcze szukac,
jak zbadac przyczyne?

Pozdrawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA