Re: Desktop ATX

Autor: Zibi (zpanek_at_obr.tarnow.pl)
Data: Mon 22 Jun 1998 - 13:12:53 MET DST

>i biora to z glowy.... W instrukcji mojego HDD (Seagate) stoi jak byk, ze
>dozwolona jest dowolna pozycja w czasie pracy ! To samo widzialem w
>internetowych specyfikacjach innych producentow...

A słyszałeś może o łożyskowaniu części obrotowych, momentach bezwładności
itp. To że producent dysku napisał że może on pracować w każdej pozycji nie
oznacza że będzie pracował tak samo długi czas jak dysk mocowany "po
Bożemu" tzn. na płask, elektroniką do dołu. Część mechaniczna dysku jest
projektowana z myślą o pracy leżącej z elektroniką do dołu, taki jest
bowiem układ łożysk silnika. I dla takiej pozycji jest najczęściej podawany
MTBF. Odwrócenie dysku "do góry nogami" jest rozwiązaniem najgorszym z
możliwych.

--
Zbigniew Panek   ( zpanek_at_obr.tarnow.pl )