Re: Stacja fdd 1.44

Autor: Piotr Sieklucki (xenocide_at_polbox.com)
Data: Sun 21 Jun 1998 - 23:18:54 MET DST

arosław Czajkowski wrote:

> Kto mi odpowie w jaki sposób stacja dysków wykrywa zmianę dyskietki?
Czujnik optyczny (ladna nazwa fotorezystora), sygnal na 34. pinie.
Oprocz starych PS/2, one chyba tego nie mialy zaimplementowanego.

> Moja właśnie przestała to robić.
Stara jest ta stacja? Moze nalezy ten czujnik wyczyscic?

> I nie wykrywa nawet braku dyskietki.
Definitywnie wyczyscic. Chyba ze szalales ostatnio z kablami w
srodku - w tym wypadku sprawdz, czy kontaktuja.

> Nie próbuje nawet bootować jak się ją chce zmusić (np.:ctrl r w dos
> navigatorze).
Co ma ctrl r w dn do bootowania?

> Jest jakiś sposób software'owy zmuszenia stacji dysków do
> odświerzenia jej statusu?
Bedac w DOS'ie mozna nacisnac ctrl c albo ctrl break. Miedzy
innymi, ma to efekt polegajacy na wyczyszczeniu DOSowych buforow
I/O stacji. Przy pierwszej operacji na flopie powinien
odswiezyc informacje.

> Ps. Pierwszą dyskietkę po resetowaniu wykrywa zawsze dobrze.
Hm.. co to znaczy wykrywa?

--
       Piotr 'Xenocide' Sieklucki
          xenocide_at_polbox.com