Re: Nokia 449 Xa

Autor: Łukasz Wojciechowski (lukas_at_demeter.psych.uw.edu.pl)
Data: Sun 21 Jun 1998 - 23:04:07 MET DST

Marcin Steciak napisał(a) w wiadomości: <358d2420.559715_at_news.tpsa.pl>...
>Czy naprawde nikt nie moze nic powiedziec o tym monitorze?
>Jakis czas temu puscilem posta na ten temat i nikt nie odpowiedzial.
>W poniedzialek albo we wtorek mam zamiar kupic ten monitor wiec fajnie
>byloby uslyszec od kogos co o nim sadzi, szczegolnie ze moge wybrac
>NEC E500 w podobnej cenie.
>
>Pozdrawiam
>
>Marcin Steciak
No więc tak - oto kilka różnic pomiędzy Nokią i NEC:

  [kineskop]
Nokia ma Triniotrona a NEC Cromaclear (chyba tak to się nazywa)
W czym tkwi różnica?
Trinitron jest naprawdę płaski - aż przyjemnie patrzeć ;)) ale za to
niestety musi mieć 1 lub 2 kretyńskie druciki
(w 15'' jeden). Tak więc w Nokii na jasnym tle wyraźnie widać cienką linię -
dla osób przeczulonych ( a ja się do nich zaliczam) jest to denerwujące.
Cromaclear w NECu jest jak zachwalają sprzedawcy prawie płaski, no
właśnie... prawie. Jednym słowem nie jest tak płaski jak Trinotron. No ale
nie ma żadnych drucików ;))

  [obsługa ustawień]
W Nokii mamy do obsługi menu 2 klawisze - góra i dół - nie jest to według
mnie wygodne rozwiązanie (z róznych przyczyn - np. żeby wyjść z menu należy
te klawisze nacisnąć razem).
W NECacach mamy pełny zestaw klawiszy nawigacyjnych - góra dół lewo prawo
(oraz klawisz wyjścia z menu)
Za to wygodne w Nokii jest to, że w menu masz podane inf. o bieżących
ustawieniach ekranu. W moim NECu M500 żeby takie informacje obejrzeć muszę
trochę ponaciskać klawiszy.
W NECach masz więcej możliwości ustawiania różnorodnych parametrów. Na
przykład pod względem ustawień temp. koloru - w Nokii możesz ustawiać tylko
2 kolory podstawowe, w NECu masz pełne ustawianie RGB.

Ja osobiście wolę NECa (a pracowałem i na Nokii 449 i na NECach) but choice
is Yours :))

pozdrowiam

Łukasz Wojciechowski