Re: Zoltrix 33600 - kupic czy nie ?

Autor: chmiel_at_ibmer.waw.pl
Data: Sun 21 Jun 1998 - 10:50:02 MET DST

On 1998-06-19 khc_at_intrepid.pm.waw.pl said:

>To nie o to chodzilo. Modem prawie natychmiast wykrywal polaczenie
>fax, a w rzeczywistosci byl to modem. W przypadku niektorych modemow
>nie wykrywal faksu przez dluzszy czas, by w koncu wykryc modem.

W czasie kiedy to sygnalizowales w FIDO
robilem dokladne testy rozrozniania polaczenia
FAX/MODEM (konfiguracja powinna byc taka jak
podano w opisie do programu BGFAX -moge poszukac?)
i jesli w ciagu 5 sekund od zgloszenia sie modemu
nie nastapilo polaczenie modemow w trybie DATA to
modem odbierajacy niezaleznie od fazy negocjacji
przelaczal sie na odbior w trybie FAX. Ten czas
byl "zaszyty" na stale w ROM a uzasadnienie tego
faktu bylo takie iz "nie mozna dopuscic do utraty
polaczenia fax'owego" w przypadkach watpliwych.
Prawdopodobnie w specyfikacji G3 byl jakis czas
(timeout), ktorego nie mozna bylo przekraczac ...

>Nie musze nic czarowac. Ogolnie znana rzecza jest fakt, ze modemy
>sie zawieszaly, i zadne przechodzenie do trybu komend nie bylo
>mozliwe. Pamietam zreszta, ze kiedys sam to przyznales - moze

Ani mnie sie nie zawieszal ani Slawkowi
Kwiatkowskiemu poza nieszczesnym SREJ ...

>juz nie pamietasz. Nie byla to zreszta jakas specjalna cecha Active
>- inne modemy na Rockwellu z tym samym (pierwotnym) firmware tez
>sie tak samo zachowywaly (o czym wiesz tak samo dobrze jak ja).

Pierwsze 5 sztuk mialo faktycznie stare firmware
ale mozna bylo sobie wymienic po uzyskaniu homologacji
na nowsze za darmo u dostawcy.

>Z drugiej strony - niewatpliwie USR Sportster jest modemem tanszym
>od Couriera, i posiada mniejsze mozliwosci (np. statystyki, HST,
>jakies rozszerzenia protokolow itp). Moim zdaniem jednak jakosc obu
>modeli jest taka sama - nie mozna np. powiedziec, ze Sportster jest
>gorszy jakosciowo.

W Courier'ach nie zdarzalo sie chyba tak
jak ze "spiral death syndrom" w Sportster'ze ...
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz
P.S. Ja je ciagle jeszcze eksploatuje :-)))

Email:chmiel_at_ibmer.waw.pl
fax:UNIPROJEKT 48-22-673-11-67

Backup not found Abort,Retry,Ignore,Hangup?

Net-Tamer V 1.09 - Test Drive