Re: Sound Blaster 64 vs ESS Maestro

Autor: Piotr Sieklucki (xenocide_at_polbox.com)
Data: Fri 03 Jul 1998 - 22:54:45 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Tego rzeczywiście nie wiedziałem. Kiedyś oglądałem rozpiskę złącza
> PCI i nie rzuciły mi się w oczy linie DMA i DRQ.

No i dobrze, bo wlasnie mam rozpiske przed oczami i ich tam nie ma.

> Mam drivery do NT korzystające z DMA i BM. Na zwykłych PIO zużycie
> procesora dochodzi do 80% i przerywa np. odtwarzanie MP3. Driver
> DMA/BM obciąża max. 30% i nic nie przerywa. Dla informacji: są
> to drivery Tyan UltraDMA/33 Bus Mastering drivers. Wspaniałe.

Tak, drivery Tyana (sa pod NT i 95) sa o wiele lepsze od Intelowskich.

> W obecnych czasach (muzyka na CD lub jako WAV) wavetable nie jest już
> tak potrzebne.
Ups, to chyba zart? Mi potrzebne do mojej 30 MB kolekcji midow.

> Może spokojnie być w ROMie.
Znajac jakosc firmowych sampli np w AWE to ja dziekuje.

> Wystarczy odtwarzać muzykę z CD :)
Nie zawsze mozna.

> Mi nie przeszkadza brak dźwięków
> systemu w trakcie odtwarzania MP3.
A mi tak.

> Zresztą potrzebne do takiego
> miksowania trzy kanały nie przekraczają możliwości ISY.
Racja.

> Zresztą czekaj: powiedzmy sześć kanałów po max. 200 KB/s to 1200 KB/s,
> a wydajność ISY to lekko 8 MB/s (a maksymalnie 16 MB/s).
Tylko teoretyczna. Ale...

> Gdzie tu leży problem?
Faktycznie nie tu. Wydajnosc na ISA jest ok, tylko porducentom nie chce
sie zaimplementowac porzadnej obslugi miksowania paru kanalow.

--
       Piotr 'Xenocide' Sieklucki
          xenocide_at_polbox.com