Re: Tseng ET 6000, rady szczegolowe.

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Thu 18 Jun 1998 - 18:58:59 MET DST

kamilek_at_kki.net.pl (Kamil Oœmiański) wrote:
>Czesc.
>Widzialem ostatnio karte oparta na ET6k za 220 zl brt(2MB). Poradzcie,
>czy kupno jej duzo poprawi wydajnosc systemu - czyli czy warto ja
>kupic?.

nie warto. do takiej karty nie kupisz rozszerzenia pamieci.
jesli decydujesz sie na et6000, poszukaj karty z 4mb ramu. zaplacisz grosze
wiecej.

LJesli nie, to co innego w mniej wiecej tej granicy cenowej?
>Slyszalem tez o problemach pojawiajacych sie w Wordzie. Jak z tym na
>prawde jest?

ja mam et6000 2.25MB, kolega et6000 4MB. zaden z nas nie ma problemow
w wordzie. uzywamy tych kart na Linux, win311, g95 oraz OS/2 .

>Mam 486DX2/80, 16MB i karte Cirrus Logic 5428 1MB Vesa Local Bus. Na
>plycie mam tez jednak gniazda PCI.

bedzie chodzilo wolniej. w tego typu plytach, gniazda PCI sa podlaczone
przez mostek do szyny VLB. przez to VLB dziala tu szybciej niz PCI, choc
teoretycznie PCI ma wyzsze parametry. PCI faktycznie pracuje szybciej,
ale na plytach ktore nie maja wogole szyny VLB.

>Pracuje w W95, glownie Word, troche
>inne aplikacje z MS Office oraz drobne, amatorskie pierdolki w
>CorelDRAW7 i reszcie pakietu.
>Widzialem tez ta sama karte za 320 zl z 4MB. Czy te dodatkowe 2 mega
>poprawia wydajnosc? Czy tylko maja odbicie w dostepnych
>rozdzielczosciach i ilosci kolorow?

wydajnosci zasadniczonie poprawi. moze jakies 5%. ale kolorow bedziesz
mial wiecej. np. 1MB daje ci 800x600 64k kolorow , 2MB 1024x768 64kolorow
zas na 4MB wyciagniesz 1024x768 truecolor, lub 1280x1024 64k kolorow.

jak kupujesz et6000, zwroc uwage na jedna b.istotna rzecz. sa dostepne
wersje z dostepem do pamieci 100MHz oraz 120MHz . bierz te szybsze.
a z samej karty powinienes byc zadowolony, nawet po przejsciu na pentiuma :)
ja i kolega uzywamy na pentiumach.