Re: Podpowiedzcie: Monster + jaka karta?

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Thu 18 Jun 1998 - 15:07:55 MET DST

Dnia Tue, 16 Jun 1998 19:15:44 GMT, mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl
(Tomasz Holdowanski) napisał:

>A propos: jak sie ma wydajnosc w 2D Millenium i Mistake do Tsenga
>6000?

Jest na ten temat dokladny test na Anand's hardware page. Niestety nie
pamietam dokladnego adresu. Tytul artykulu w stylu 'could $49 chip
really outperform $200 one?" i dalej duzo cyferek, z ktorych wynika,
ze:

sa funkcje programow benchmarkowych, w ktorych ET6000 (konkretnie
Jaton Video-58P) wypada lepiej niz M1, lecz zawsze jest gorzej niz w
M2.
Za to testy aplikacyjne (calosciowe) pokazuja juz bezsprzeczna
wyzszosc Matroxa, nawet starego. O liczbe AFAIR rzedu 25%.

Anand strasznie sie podniecal ET6000 w czasach, kiedy proporcje cenowe
byly jak wyzej (1/5). Teraz, kiedy ET6000/4MB mozesz miec na gieldzie
za 210zl, a Mystique220/4MB za 220+VAT jest tym lepiej dla Matroxa.
Jesli ktos potrzebuje dobrej karty do wspolpracy z Voodoo 1 lub 2, to
ja bym radzil wlasnie albo Matrox Productiva G100 AGP (wystarczy 4MB,
cena PLN 226 netto), jesli sie owo AGP posiada, albo Mystique220 (PLN
219 za 4MB PCI OEM). Matroxa warto miec, zamiast tanich tajwanskich
badziewi - jak sie raz zobaczy jakosc obrazu chociazby w glupich
windowsach, to juz potem jest tak jakos... dziwnie - mam w tej sprawie
doswiadczenie ;).
To oczywiscie tylko moje zdanie.

Jacek Fiok, Warszawa
jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/
ICQ UIN: 7860153 --- Overclocking? Have fan! ---