Re: Jaka wybrac karte AGP ?

Autor: Marek L. Kozak (marko_at_terabajt.com.xx)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 16:17:21 MET DST

Harry wrote in message <6m495j$r2i$1_at_helios.man.lublin.pl>...
>Roznica jest pewnie wlasnie z powodu tego wejscia :-)
Nie sądzę - Elsa jest znana z produkcji całkiem dobrych monitorów. Karty
graficzne tez są IMO niezłe. Mogą zatem mieć wyższe ceny niż konkurencja.

>A poza tym nie od dzis wiadomo, ze firmy sie roznie cenia...
Dokładnie - choćby SONY - IMO ich produkty nie są warte swoich cen.

>Moze jednak ktos zaproponuje mi wybor jakiejs fajnej
>karty (niekoniecznie na rivie), bo do tej pory sie tym
>nie interesowalem i nie za bardzo sie orientuje w
>producentach ukladow graficznych i kart.
Więc jeśli chodzi o Erazora to jest to karta godna polecenia - sam mam taką
(AGP) - ale jest kilka spraw, z których trzeba zdawać sobie sprawę:

1. We/wy czasem działają, czasem nie. Ja mam już drugą kartę (ponoć
warszawski dealer wymienił ok. 50 % z tej partii) i ciągle u mnie nie
działają. Support Elsy twierdzi, że jest to wina systemu - Win98 b. 1650. Z
innymi nie próbowałem.
2. Support Elsy (news://elsa.de) jest na nienajwyższym poziomie - chociaż
odpowiadają szybko na zadane pytania to czasem mam wrażenie, że nie do końca
wiedzą o czym piszą.
3. Sterowniki - nie w każdym znajdziesz Open GL. Obecne (wersja
4.10.01.0300-0012) działają bez zarzutu, ale na płycie dołaczonej do karty
prawdopodobnie ich nie będzie. Ponoć są kłopoty z Hexenem ale Quake 2 w Open
GL działa bez problemu.
4. Kilka osób zgłaszało problemy z Auto CADem.

Reasumując:
Jjeśli jesteś graczem to warto kupić Erazora ze względu na dużą liczbę
obsługiwanych efektów.
Jeśli zależy Ci na we/wy to przed zakupem sprawdź czy będą działały w Twoim
kompie. Wiem od kilku osób, że wersja PCI działa pod tym względem bez
zarzutów. Jeśli chcesz podłączać standard NTSC do Erazora to musisz kupić
kartę z chipem Riva 128 rev. C.

Jeśli zależy Ci na we/wy i nie musi to być Erazor, to podobno (nie
sprawdzałem) Asus też wypuścił coś takiego na Rivie.

Pozdrawiam,
Marek L. Kozak
Przy odpisywaniu emailem zamień 'xx' na 'pl'