Re: RATUNKU !! Moj BIOS !!

Autor: L.S.W (soplic_at_kki.net.pl)
Data: Tue 16 Jun 1998 - 19:39:07 MET DST

>Taka dyskietke mozesz sobie wsadzic w .... jak komputer jest martwy.
>Pomoze ci jedynie programatro eprom-ow jesli oczywiscie masz poprzednia
>wersje biosa
Po nieudanym wpisaniu nowego BIOSU(np zanik napiecia w trakcie zapisu)
komputer wcale nie musi byc calkiem martwy, jezeli jedynym objawem jest
kilka pikniec ze PC speakera (monitor tez nie startuje) wtedy BIOS mozna
wpisac z dyskietki.
Oczywiscie BIOS moze pasc calkowicie i wtedy potrzebny jest programator ,
ale ja w ciagu roku dwa razy mialem bledy w czasie zapisu i obylo sie bez
EPROMu :) (Abit AX5)
Z tym ze nie jest to mozliwe na wszystkich plytach, na pewno
Asus tez zabezpiecza swoje plyty na wypadek bledu przy wpisie BIOSU.
Jak ktos chce to moze zwrocic uwage na ta ceche przy zakupie plyty,
nie oznacza to pelnego bezpieczenstwa, ale zmniejsza ryzyko.

Tak wiec sa sytuacje w ktorych dyskietka moze byc pomocna

Pozdrawiam
Lukasz "Soplic" Wojcicki