Re: Spalone części PC

Autor: Waldemar Oczko (woczko_at_free.polbox.pl)
Data: Thu 11 Jun 1998 - 21:45:53 MET DST

Tałajczyk Piotr napisał(a) w wiadomości:
<35847e0d.4263248_at_news.polsl.gliwice.pl>...
>oN Mon, 08 Jun 1998 16:51:10 GMT, "Głogowski Marcin"

HDeków

>mam pytanie: w jaki sposób można się zabezpieczyć (a właściwie swój
>sprzęt) przed wyładowaniami atmosferycznymi?
>przyjmijmy, że ten chodzi 24h, albo, że jego wyłączenie podczas burzy
>jest niemożliwe.

Kiepska sprawa z tym zabezpieczaniem :)
Przy ostatniej burzy 3 dni temu jak p..... poleciało mi w firmie :
1 port w Switchu 3COM
1 hub 3COM
2 servery terminali Equinox (porty)
1 server terminali GTS-316 (porty)
15 szt. terminali alfanumerycznych
Wyładowanie było tak duże, że wszystkie porty
do których były podłączone kable (czyt. anteny) padły.
Padły również terminale na pętlach prądowych

PS.
Sieć ceftyfikowana - oczywiście ups-y i listwy

Niezmiennie pozdrawiam
      Waldek Oczko
woczko_at_free.polbox.pl