Re: "Warczacy" CDROM

Autor: Kajetan Krupinski (kajetan_at_enternet.com.pl)
Data: Tue 09 Jun 1998 - 08:48:11 MET DST

>Hej!
>
>Mam Philipsa x8 i na niektorych plytach "warczy" (nie wiem jak inaczej ten
>dzwiek okreslic). CDRom caly sie telepie jakby mial sie rozpasc. Przypadlosc
>ta dotyczy plyt tloczonych. Wzialem taka warczaca plyte i na BTC x16 tez
>warczala, za to na IBMie x4 nie. No wiec czego to wina? Napedu, plyty?
>Czy pomoze przesiadka na inny cdrom- jakis teac, hitachi czy cos w tym
>stylu, co uchodzi za dobre, o predkosci 24- 32? Czy sa takie cedeki co po
>cichu czytaja wszystko, nie "przystaja" w Windows zeby sie namyslic etc,
> [...]

Uwazaj. W ten sposob mozna sobie zalatwic CD-ROMa! Wiem to z
doswiadczenia :( Mialem CD 16x - bardzo ladnie chodzil. No i kupilem
plyte z gierka ktora warczala. Troche udalo mi sie ja wywazyc ale mimo
wszystko warczala dalej (choc zdecydowanie mniej, przed wywazenie
nie moglem gierki uruchamiac wieczorami bo dziecko nie moglo zasnac)
Minal miesiac i naped zaczal mi szwankowac, po czym zupelnie odmowil
posluszenstwa. Oczywiscie nie mam dowodow na to ze to wina wibracji,
ale ... Teraz uzywam dwoch napedow CD: 16-ki do "normalnych" plyt
i 2-ki do "warczacych". A przy okazji to gierka wcale nie byla
piracka. Orginalny "Alone 3".
                                                KMK