Re: Jaka p³yta 100MHz

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 23:51:45 MET DST

On Tue, 02 Jun 1998 14:50:31 GMT, jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) wrote:

>Dnia Fri, 29 May 1998 17:53:58 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex)
>napisa³:
>
>[cut]

>No tak sie ma, ze jesli Celeron jest odpowiednio dobry, to jest lepszy
>od P2, a jego "dobrosc" w³a¶nie dyskutujemy...

No coz ... Humanista nie jestem ale to zdanie nawet dla mnie jest bez
sensu. A juz jak z tego wywnioskowales ze P2 jest gorsze od Celerona
to zupelnie nie rozumiem.

>Dlaczego? Zakladam, ze szybkosc proca rosnie praktycznie liniowo.
>400=266x1.5
>300=200x1.5
>co koñczy dowód.

Bledny dowod bo bledne zalozenia. CBDO :)))))

>Mo¿e i wyjdzie dro¿ej ni¿ p2-233, ale w zamian dostajesz
>przysz³o¶ciowe pamiêci PC100 i p³ytê na BX-ie.

Przyszlosciowe? A skad wiesz ze za chwile Intel nie wyskoczy z nowym
chipsetem? A i pamieci PC100 za pare miesiecy beda w cenie zwyklych

> W³a¶nie parê dni temu
>kolega kupi³ w TCH taki zestaw: p2-233, najtañsza p³yta Atrend ATC
>6120 ATX, 2x32MB najtañszych SDRAM 10ns i najtañsz± obudowê ATX.
>Czyli oszczêdno¶æ maksymalna.
>Zap³aci³ 1965,-
>I co - du¿o wiêcej dasz za celerona + Abita BX6 + pamiêci PC100?

Abita BX6 i tak bym nie kupil - poczatkowe revision Abita zawsze sa
hmmmm - niespecjalne. Wystarczy zajrzec do ostatniego numeru c't lub
porownac rev. 1.0 LX6 z rev 1.1. Duzo wiecej moze bym nie dal ale i
nie mial bym zadnej gwarancji ze bedzie chodzil na 400 MHz - a na 333
to juz sie kiepsko prezentuje. Specjalnie dla Ciebie wylaczylem cache
L2 w moim P2 i podaje wyniki

                p2333 celeron 333 celeron 370

incoming 49.5 42.1 43.2
turok 52 51 51.5
quake2 36.6 33.2 34.8
winquake 38.2 31.7 34.4

wintach 1060 830 905
wintune(grafika) 105 86 96
winbench 97
business 140.1 78.7 88.7
highend 70 46 48.9
nu3.0 sysinfo 168 94.1 100.7

dla porownania (to co mialem zapisane) p 250 MMX:

winbench 97
business 112
highend 56
wintune 97 (grafika) 96
wintach 940
quake2 32.5

Wnioski nasuwaja sie chyba same.

Sprzet -
p2 266 o/c 333 (4*83)
96 MB SDRAM 10 ns
Millenium 2 AGP

370 = 4* 92

>A tak przy okazji - ca³e to p2 jest jakie¶ cienkawe. Po podkrêceniu na
>263 uzyskuje 1 - 1.5 fpsa wiêcej w k³ejolu od mojego ip250mmx.

Bardzo kiepskie kryterium. Masz Voodoo 1? Ono i tak juz dziala na
maksimum swoich mozliwosci - sprobuj porownac oba procesory przy V2 -
mozesz sie lekko zdziwic

> W miarê
>dobrze wygl±da w Lightwave, gdzie policzony przeze mnie "P2-bonus"
>(ró¿nica w szybko¶ci p1-mmx i p2 przy tym samym zegarze, otrzymana
>przez skalowanie czasu renderingu testowej sceny szybko¶ci± aktualnego
>zegara) wynosi nieca³e 34%. To ja ju¿ wolê zainwestowaæ w p³ytê, w
>któr± w³o¿ê 450MHz i obs³uguj±c± 133MHz FSB.

Tyle ze i plyty BX i pamieci PC 100 sa narazie fatalnie drogie - a
zysku narazie nie bedziesz mial zadnego. Poza tym P2 ma to do siebie
ze jego najnizszym zegarem jest 233 - wiec te 250 MHz jest nieco
naciagane. Nie podales rowniez na jakiej plycie je testowales - a to
rowniez ma pewne znaczenie. P2 zreszta lwi pazur pokazuje dopiero w NT
lub Linuxie - tam mozesz sie przekonac o prawdziwej roznicy w
wydajnosci

>Zeby nie bylo watpliwosci: w tej chwili mam ip200mmx_at_250 i dobrze mi z
>tym - tzn. w tym roku nie zamierzam tego raczej zmieniac. Moze
>najwyzej za grosze na ip233mmx i pusci sie na 291.

To po co ta dyskusja?

>Pozdrowienia,
>

>Jacek Fiok, Warszawa

Pozdrowienia