Re: riva 128 czy 3dfx

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 09:50:51 MET DST


Rafal Szmigiero wrote:
>
> Zastanawiam sie, czy kupic STB Velocity 128.
> Pozyczylem ja od kumpla zeby przetestowac na paru gierkach
> i oto jakie wyniki (P200MMX, 48MB RAM):
> Zaczne od najlepszych rezultatow:
>
> 1. Jedi Knight - chodzi rewelacyjnie, nie wiem ile tam FPS-ow, ale
> na 800x600 super plynnie, rozmywa tekstury, itp.

JK chodzi w D3D a to atut Rivy.

> 2. Tomb Rider 2 - gra wyglada 2 razy lepiej niz bez Rivy, glownie
> przez rozmyte textury, FPS troche gorzej niz w Jedi Knight, ale
> i tak mozna pograc.

Nie mialem stycznosci z TR2.

> 3. Quake 2. Bez OpenGL koszmar! Chodzi tak samo wolno
> jak na mojej starej ATI Mach 64 (czyli w 640x400 tak na oko

Bez akceleracji 3D, QII to koszmar na kazdej karcie.

> srednio jakies 10-12FPS). Po zainstalowaniu OpenGL 640x480
> umozliwia juz gre... ale te FPS-y! Oczekiwalem super plynnosci,
> a to jakies 18-20FPS. Owszem, mozna niezle pograc.

20 FPS to nie tak zle. Zupelnie normalnie sie daje grac przy takim fps.
Poza tym OpenGL to slaby punkt Rivy (jak na razie).

> 4. Czwarta gra ktora wykryla Rive 128 to Interstate '76 (Demo).
> Obraz w porownaniu ze zwykla karta jest 5 razy lepszy
> (ladniejszy, wszystko okragle i gladkie), ale... No wlasnie: FPS-y.
> Na oko ze 2-3 klatki (!) na sekunde!!! O co tu chodzi???

> 5. Inne gry (NFS, NFS II SE, GTA) chodza ok. 1.5 raza szybciej
> (w porownaniu z ATI mach 64), ale nie widac roznic w jakosci grafiki.

Nic dziwnego. NFS i NFS II nie obsluguja akceleratorow 3D. NFS II SE owszem, ale
tylko VooDoo :-((((
Nie oczekuj wiec roznic w jakosci grafiki.
GTA jak NFS II SE...

> Grand Prix 2 chodzi ze 2 razy szybciej - nareszcie mozna pograc!
> 6. Screamer 3 - tragedia! Mozna pograc tylko w niskiej rozdz.

SR3 z akceleratorow 3D obsluguje tylko VooDoo, 3DBlaster'a (to chyba Permedia 2,
nie ?) i cos jeszcze ale Rivy nie :-((((
Mozesz wiec grac tylko w trybie software'owym co jak wiadomo b. znaczaco wplywa
na obnizenie jakosci grafiki, szybkosci itp.

> Na razie tyle wiem.
>
> Napiszcie o swoich doswiadczeniach z Riva 128 i grami, ktore
> wykorzystuja ta karte tak jak gry z punktow 1-4. Co z OpenGL
> w innych grach niz Q2?
> Na razie!

Twoje doswiadczenia wskazuja na to nad czym nie zastanawiaja sie ci, ktorzy
kupuje Rive tj. nad obsluga tej karty przez gry. Szybkosc (zreszta tylko w D3D)
to nie wszystko...
Dokup sobie do tego VooDoo a bedziesz mial 'best of both worlds'.

>
> JARecky wrote:
>
> > Planuje zakup elsy victory erazor lub montera .
> > nie wiem co wybrac :-(
>
> --------------------------------------------------------------------------------
>
> Rafal Szmigiero <rafal_at_hamal.com.pl>
> CGS Operator
> Hamal Books
>
> Rafal Szmigiero
> CGS Operator <rafal_at_hamal.com.pl>
> Hamal Books
> Netscape Conference Address
> Netscape Conference DLS Server
> Additional Information:
> Last Name Szmigiero
> First Name Rafal
> Version 2.1

-- 
----------------------------------------------------------------
| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |
----------------------------------------------------------------


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:19:42 MET DST