Re: riva 128 czy 3dfx

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 09:57:59 MET DST


Zbigniew Klos wrote:
>
> Rafal Szmigiero wrote:
> >
> > Zastanawiam sie, czy kupic STB Velocity 128.
> > Pozyczylem ja od kumpla zeby przetestowac na paru gierkach
> > i oto jakie wyniki (P200MMX, 48MB RAM):
> > Zaczne od najlepszych rezultatow:
> >
> > 1. Jedi Knight - chodzi rewelacyjnie, nie wiem ile tam FPS-ow, ale
> > na 800x600 super plynnie, rozmywa tekstury, itp.
>
> JK chodzi w D3D a to atut Rivy.
>
> > 2. Tomb Rider 2 - gra wyglada 2 razy lepiej niz bez Rivy, glownie
> > przez rozmyte textury, FPS troche gorzej niz w Jedi Knight, ale
> > i tak mozna pograc.
>
> Nie mialem stycznosci z TR2.
>
> > 3. Quake 2. Bez OpenGL koszmar! Chodzi tak samo wolno
> > jak na mojej starej ATI Mach 64 (czyli w 640x400 tak na oko
>
> Bez akceleracji 3D, QII to koszmar na kazdej karcie.
>
> > srednio jakies 10-12FPS). Po zainstalowaniu OpenGL 640x480
> > umozliwia juz gre... ale te FPS-y! Oczekiwalem super plynnosci,
> > a to jakies 18-20FPS. Owszem, mozna niezle pograc.
>
> 20 FPS to nie tak zle. Zupelnie normalnie sie daje grac przy takim fps.
> Poza tym OpenGL to slaby punkt Rivy (jak na razie).
>
> > 4. Czwarta gra ktora wykryla Rive 128 to Interstate '76 (Demo).
> > Obraz w porownaniu ze zwykla karta jest 5 razy lepszy
> > (ladniejszy, wszystko okragle i gladkie), ale... No wlasnie: FPS-y.
> > Na oko ze 2-3 klatki (!) na sekunde!!! O co tu chodzi???
>
> > 5. Inne gry (NFS, NFS II SE, GTA) chodza ok. 1.5 raza szybciej
> > (w porownaniu z ATI mach 64), ale nie widac roznic w jakosci grafiki.
>
> Nic dziwnego. NFS i NFS II nie obsluguja akceleratorow 3D. NFS II SE owszem, ale
> tylko VooDoo :-((((
> Nie oczekuj wiec roznic w jakosci grafiki.
> GTA jak NFS II SE...
>
> > Grand Prix 2 chodzi ze 2 razy szybciej - nareszcie mozna pograc!
> > 6. Screamer 3 - tragedia! Mozna pograc tylko w niskiej rozdz.
>
> SR3 z akceleratorow 3D obsluguje tylko VooDoo, 3DBlaster'a (to chyba Permedia 2,
> nie ?) i cos jeszcze ale Rivy nie :-((((
> Mozesz wiec grac tylko w trybie software'owym co jak wiadomo b. znaczaco wplywa
> na obnizenie jakosci grafiki, szybkosci itp.
>
> > Na razie tyle wiem.
> >
> > Napiszcie o swoich doswiadczeniach z Riva 128 i grami, ktore
> > wykorzystuja ta karte tak jak gry z punktow 1-4. Co z OpenGL
> > w innych grach niz Q2?
> > Na razie!
>
> Twoje doswiadczenia wskazuja na to nad czym nie zastanawiaja sie ci, ktorzy
> kupuje Rive tj. nad obsluga tej karty przez gry. Szybkosc (zreszta tylko w D3D)
> to nie wszystko...
> Dokup sobie do tego VooDoo a bedziesz mial 'best of both worlds'.
Sorry, nie dotycztalem, ze tylko pozyczyles ta karte. W takim razie, gdybys
chcial kupic, to zastanow sie dobrze. Sama Riva to za malo.

>
> >
> > JARecky wrote:
> >
> > > Planuje zakup elsy victory erazor lub montera .
> > > nie wiem co wybrac :-(
> >
> > --------------------------------------------------------------------------------
> >
> > Rafal Szmigiero <rafal_at_hamal.com.pl>
> > CGS Operator
> > Hamal Books
> >
> > Rafal Szmigiero
> > CGS Operator <rafal_at_hamal.com.pl>
> > Hamal Books
> > Netscape Conference Address
> > Netscape Conference DLS Server
> > Additional Information:
> > Last Name Szmigiero
> > First Name Rafal
> > Version 2.1
>
> --
> ----------------------------------------------------------------
> | ZBIGNIEW KLOS | Lucent Technologies Poland S.A. |
> | Feature Test group | Grudziadzka 9/13 |
> | e-mail: zklos_at_lucent.com | 85-130 Bydgoszcz |
> | phone: +48 52 349 1423 | POLAND |
> ----------------------------------------------------------------

-- 
----------------------------------------------------------------
| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |
----------------------------------------------------------------


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:19:42 MET DST