Re: + czy - na kabelku obudowy

Autor: Hitower (hitower_at_juni.com.pl)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 01:32:35 MET DST

derwisz napisał(a) w wiadomości: ...
>kupilem plyte abit bx6 i obudowe ATX. jednak nie wiem jak podlaczyc kabelki
>wlacznika, glosniczka, diod itp. sa na nich, z jednej strony male
>strzaleczki. czy to + czy -, a moze nie ma to zadnego znaczenia.

Z reguly plus to kolor czerwony lub inny niz czarny, ktory jest masa.
Niestety sa tez roznokolorowe i wtedy nie wiadomo.
Jesli wsadzisz odwrotnie, nic sie nie stanie.. po prostu diody nie beda
sie swiecic.

Mozna tez pobabrac sie bardziej i przyjrzec diodom swiecacym.
Sa w nich 2 elektrody. Jedna jest w ksztalcie talerzyka z przymoco-
wanym kawalkiem polprzewodnika, a druga, to drucik dotykajacy
kawalek polprzewodnika od gory. Ten drucik to plus, a talerz - minus.

=== Marcin Kulas, http://www.netaxis.com/~skulmaftp/hitower ===
=== hitower_at_juni.com.pl or hitower_at_priv.onet.pl ===