Re: + czy - na kabelku obudowy

Autor: Bartek Pietrzyk (chocim_at_ceti.com.pl)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 09:22:00 MET DST

derwisz wrote in message ...
>bylbym wdzieczny za pomoc w rozwiazaniu nastepujacego problemu:
>kupilem plyte abit bx6 i obudowe ATX. jednak nie wiem jak podlaczyc kabelki
>wlacznika, glosniczka, diod itp. sa na nich, z jednej strony male
>strzaleczki. czy to + czy -, a moze nie ma to zadnego znaczenia.

Cześć!

Dla diod ma znaczenie, tj. nie będą świecić odwrotnie podłączone (choć nic
im się nie stanie). Dla głośniczka nie zawsze ma znaczenie. AFAIR tam gdzie
strzałeczka/trójkącike na kabelku (wtyczce), tam musi być pierwszy pin
danego złącza na płycie (Abit w instrukcji zazwyczaj podaje, gdzie ten
pierwszy pin). To jest też zwykle plus danego łącza płyty (+ 5 V) - choć na
przykład dla wiatraka jest inaczej, ale to nie to złącze dla diod i nie te
kabelki (wiatrak 3-pinowy ma 1- masę, 2 - + 12 V, 3 - czujnik).
Jednak w przypadku diod włączników/głośniczków/diod zazwyczaj trójkącik
wtyczki tam, gdzie pierwszy pin/plus danego łącza na płycie. Jeżeli
niedokładnie to pamiętam, niech ktoś mnie poprawi...

Pozdrawiam,
Bartek Pietrzyk
chocim_at_ceti.com.pl