Re: Skanery - dylemat

Autor: The Great Cornholio (przemneu_at_zst.bytom.pl)
Data: Sun 31 May 1998 - 21:58:13 MET DST

Witam Przemku ! - lubię to imie, bo sam się tak nazywam.
Do rzeczy:
Jeśli potrzebujesz skaner do użytku domowego, to dlaczego chcesz wydać aż
700-800 zł? - czy do zastosowań domowych nie starczy coś tańszego - jakieś
300x600dpi, 24 lub 30bit koloru i nawet interface Centronix?
Taki skaner - całkiem niezły - kupisz teraz za ok. 400zł z VAT !

Jeśli mogę polecić konkretne modele, to polecam PRIMAXA, np. Colorado (4800
lub 9600) - w zależności od wersji 300x600 lub 600x1200 dpi - mam takiego i
nie mam kłopotów a skany są fajne - po bliższy opis napisz na priva, to
chętnie odpiszę, a także wszystkie inne Primaxy - to dobre skanery.
Nie radzę za żadne skarby Scan Magica !!! - nie bawiłem się co prawda
opisywanym przez Ciebie modelem, ale miałem przez pewien czas model 4800 -
jednym słowem TRAGEDIA!!! - jak się zorientowałem, to ten skaner wcale nie
jest produkowany przez Musteka! - z pewnych, nie znanych mi powodów, Mustek
zajmuje się chyba tylko jego sprzedażą czy czymś w tym rodzaju. Prawdziwe
Musteki są niezłe, tzn. wszelkie Paragony 600 czy 1200, czy też Scan
Expressy. Co do złącza LPT, to sądzę, że na moje domowe potrzeby, zupełnie
mi wystarcza - prędkość zależy w znacznej mierze od modelu skanera, a nie
tylko od interface'u.
W zależności od skanera i drukarki mogą wystąpić czasami problemy związane z
pracą na jednym złączu, ale na ogół da się temu zaradzić - w najgorszym
wypadku zawsze można założyć drugiego LPT :). Co do Avision, to szczerze
przyznaję, że nigdy się nie bawiłem.
Jeśli interesują Cię konkrety lub dokładniejsze dane, to daj znać - pare
miesięcy temu miałem podobny "problem", jak Ty teraz i trochę rozeznałem się
w różnych skanerach płaskich.

Pozdrawiam wszystkich "skanerowiczów"