Re: Skanery - dylemat

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 31 May 1998 - 12:16:49 MET DST

Przemek Pisarek napisał(a) w wiadomości: <3570727f.107395_at_news.nask.pl>...
>Ostatnio duzo sie tu mowi o skanerach, a ponieaz i ja mam chec dokonac
>podobnego zakup, mam wiec pare pytan.
>Jaki skaner mozecie mi doradzic w cenie 700-800 zl, prosze o krotkie
>uzasadnienie zalet. Zalezy mi glownie na dobrym odwzorowaniu kolorów i
>ostrosci skanow, aczkolwiek skaner bedzie przeznaczony do uzytku
>domowego. Przydalby sie rowniez jakis sensowny sterownik, z wygodna
>obsluga zmiany rozdzielczosci i rozmiarow skanowanego dokumentu,
>natomiast nie zalezy mi na wbudowanych filtrach, bo to ma przeciez
>kazdy program graficzny. Lacze rownolegle.

Odwzorowanie kolorów jak z wymienionych poniżej z moich prywatnych testów:
Miejsca:
1. 12000 P - dużo lepsze niż pozostałe.
2. 630C
3. 9636P

ale ze wskazaniem na 630C. Ma on też możliwość skanowania w półtonach, ale
to raczej wodotrysk, nieraz się jednak przydaje.

>Mam pewne typy, ale brakuje mi informacji, zeby dokonac wyboru:
>1)ParagonScanExpress 12000P
>2) Avision630C
>3)ScanMagic9636P
>Oczywiscie inne propozycje mile widziane. Z gory dziekuje za odpowiedz

Rozważyłbym UMAXA i Microtek, z tej klasy cenowej, ale nie mam teraz pod
ręką danych modeli, jak chcesz to sprawdzę. Zależy do czego Ci jest
potrzebny skanerek. Najbardziej fajowe sterowniki robi HP, ale jak
chciałeś - bez filtrowania i bajerów. Jednak HP chce za dużo za swoją
produkcję IMHO (i to naprawdę przesadnie za dużo).

Ja swego czasu robiłem własne testy skanerów, najlepiej wypadł 12000 XX (ja
kupiłem na SCSI). Przyznać muszę bez bicia, że aby wycisnąc z tej maszyny
wszystko trzeba się nieźle namęczyć. Instalacja itp. jest bezproblemowa, ale
ustawienia fabryczne sterownika są do d***. Ale po parunastu skanach lub
kalibracji pakiecikiem do tego można ustawić tak korekcję gamma i kontrasty,
że efekt jest naprawdę nieporównywalnie lepszy od reszty. Nie udało mi sie
to ze SkanMagikiem ani z Avision, który już wogóle nie mógł chwycić kolorów
w zadawalający mnie sposób. Skanery HP i Avision są szybkie bestie, Mustek
wolny, ale bez przesady, da się to znieść.

Co do sterowników, to IMHO musi być filtr UnSharp Mask i descreen. Reszta
nie jest potrzebna, ale czasem się przydaje. To o czym mówisz ma prawie
każdy sterownik, również Mustek i Avision.

Wybór należy do Ciebie. Polecam www.pcmag.com w dziale Hardware jest fajnie
opisane na co zwracać uwagę przy zakupie skanera i opis parametrów. Jest też
test skanerów, ale mocno nieświeży i na rynek amerykański więc mało
przydatny.

--
====== Przy odpowiedzi usuń -xxxrated z mojego adresu =======
Bart (B.K.)