Re: Skaner Primax Colorado ?

Autor: The Great Cornholio (przemneu_at_zst.bytom.pl)
Data: Sat 30 May 1998 - 22:28:59 MET DST

Jabłoński Marcin napisał(a) w wiadomości:
<01bd8bc0$c64479c0$LocalHost_at_ppp>...
>Czy warto kupić skaner Primax Colorado ?
>Może ktoś go używa ?
>Jak wygląda jego użytkowanie w praktyce ?
>
>Dzięki za wszelkie porady
> Marcin J.
> madmix_at_iop.pcz.czest.pl

Cześć!

No więc tak się składa, że od jakichś 2 albo i 3 miesięcy mam Primax
Colorado Direct 4800. Na początek powiem jedno słowo - SUPER!!!
(oczywiście jak na tą cenę). Zanim go kupiłem, miałem przez prawie 2
tygodnie "coś" o nazwie Scan Magic 4800 (niby Mustek ale ja nie wierzę) ale
na całe szczęście oddałem go szanownej firmie Vobis i kupiłem Primaxa.
Primax w przeciwieństwie do Magica skanuje ładnie, skany są ostre, nie ma
żadnych Magic-owych smug. Strona A4 300dpi True Color skanowała się ok.
minutę krócej niż na Scan Magicu!!! Jedyną rzeczą, która w Primaxie mogłaby
być lepsza, to oprogramowanie obsługujące sam skaner - czasem kłóci się z
moją drukarką HP 400 pracującą na tym samym LPT ale po wyłączeniu programu
"Task Bridge" (który bezpośrednio wysyła zeskanowany obraz do dowolnego
programu graf., OCR, na drukarkę, czy przesyła faks) wszystko jest OK.
Programu tego nie trzeba używać, ale jest przydatny i skaner pod jego
kontrolą skanuje trochę szybciej niż przy skanowaniu z dowolnego programu
graf. Do Primaxa dostałem płytkę CD z softem (m.in Readiris, MGI Photo
Suite, drivery). OCR działa bez zarzutu - przy odpowiedniej jakości
skanowanego tekstu (skanowałem m.in wydruki z mojej HP400 lub artykuły z
czasopism) przy odrobinie szczęścia na całej stronie A4 może okazać się, że
100% znaków zostało dobrze rozpoznane - tylko czasem trzeba poprawić jakiś
drobiazg - to jest wygodne.

Nie wiem cóż więcej mogę napisać - jeśli masz jakieś pytania, to daj znać na
mój adres: przemneu_at_zst.bytom.pl lub cornhole_at_polbox.com - chętnie odpowiem!