Re: te nieszczesne modemy.....moze ktos potrafi to wytlumaczyc??

Autor: The Great Cornholio (przemneu_at_zst.bytom.pl)
Data: Sat 30 May 1998 - 23:03:01 MET DST

Piotr Misiewicz napisał(a) w wiadomości:
<01bd8ae1$fe9e3de0$1d2b3bc1_at_pc41.am.lodz.pl>...
>Witam Panowie!
>Problem mam taki:
>Mam modem Zoltrix 33,6 plyta asus p2L97 i modem po zainstalowaniu i
>przetestowaniu "nie chce gadac" - no dialtone etc z blokowaniem linii
>wlacznie. Ustawiny na com4, irq 3 (jak com 2 - ale wylaczony). W innym
>kompie (niezaleznie czy z p2, pentium czy poczciwy 486) "chodzi jak burza".
>Co ciekawe po wlozeniu do mojego kompa innego modemu - Zoom 33,6 - wszystko
>OK.
>Moze mnie ktos pojasnic co jest grane?
>
>Nosze sie z zamiarem wymiany modemu na inny (np.Zoom).

> [...]
Po pierwsze - nie zmieniaj modemu - sam mam Zoltrixa i miałem niedawno
identyczny problem - być może jest to to samo - jeszcze nie wiem, ale traz
chodzi idealnie. Gadałem sobie przez komputer jak przez telefon przy pomocy
BitPhone z pakietu BitWare i wyłączyłem jakoś dziwnie ten program, właściwie
to wymusiłem wyłączenie zanim komputer zdążył przerwać rozmowę i doprowadzić
modem do stanu wyjściowego (zdałem sobię z tego sprawę dopiero później).
Jakikolwiek terminal, czy cokolwiek innego uruchomiłem, pisało tylko: NO
DIAL TONE, itp., gdy komp był włączony (nie robiłem nic z modemem), to gdy
podniosłem słuchawkę, słyszałem zajęty sygnał! , wyjąłem modem z kompa ale
zostawiłem wtyczkę w gniazdku, podnoszę słuchawkę i to samo !!! - wymieniłem
modem w sklepie na inny. Sytuacja się powtórzyła ale doszedłem do wniosku,
że gdy ponownie uruchomiłem BitPhone, to wszystko zaczęło działać OK (nie
jestem znawcą elektroniki w modemach, ale najwidoczniej BitPhone nie zdążył
rozewrzeć czegoś w modemie i efekt był taki, jaki był - modem cały czas
zajęty).
Jeśli masz BitPhone (nie wiem czemu, ale tylko on "naprawił" mi modem), to
uruchom go - dziwi mnie tylko, że na innych kompach działał - no cóż przy
komputerach nie należy kierować się "zdrowym rozsądkiem". Napisz czy coś to
dało, jeśli nie, to może wymyślę coś innego, a jeśli dało, to też napisz -
będę z siebie dumny ;)

PS: Rozumiem, że na comie2 nie masz przypadkiem mychy ? Spróbuj może
zmienić IRQ na comie4 lub wogóle zmień com na karcie modemu.