Re: drukarka canon

Autor: Marek L. Kozak (marko_at_terabajt.com.xx)
Data: Sun 31 May 1998 - 10:06:55 MET DST

Jakub Szwajka wrote in message ...
>witam wszystkch:)
>o pewnego czesu daje sie zauwazyc wzrost zanteresowania
>drukarkami, ale jakos nkt nie zwraca uwagi na bjc-250ww. firmy.
Z Canonami bywa różnie. Mam u siebie MultiPASS C-30 (to taki kombajn: fax,
drukarka, skaner i kopiarka) przez pierwsze pół roku sprawował się całkiem
nieźle. Mniej więcej na taki sam okres wystarczyły mi pojemniki z tuszem.
Jeśli chodzi o kolor to wykonałem wiele całokolorowych stron w Corelu 6.0 -
bywało różnie, przeważnie strony nie drukowały się w całości, choć na
podglądzie było OK. To oczywiście mogła być sprawka Corela.
Dziś natomiast (mam go 1,5 roku) największą bolączką są pojemniki z
atramentem: wystarczają na 2 tygodnie i pozwalają wydrukować ok. 20 średnio
zadrukowanych stron. To stanowczo za mało.

>dlaczego? z tego co wiem, mozna do niej jako do jedynej dokupywac
>oddzelnie pojemniki z kolorami, sama drukarka nie jest taka
>droga,
>mala, podobno cicha i niezle wyglada. ma photorealism czy jakos
>tak a takie wydruki sa niezle (widzialem). nie jestem o konca
>pewien czy to jest naprawe dobry wybor, ale brzmi zachecajaco.
Rzeczywiście jest tak jak napisałeś jednak IMHO w tym przedziale cenowym
konkurencja robi znacznie lepsze wyroby.

Jesli chcesz kupić taką drukarkę i używać ją pod Windą to prawdopodobnie nie
będziesz miał żadnych kłopotów. W innych systemach może być różnie. Miałem
doświadczenia z BJ-240. W instrukcji ma napisane, że obsługuje polskie znaki
w systemie Mazowi i Latin 2. Nie jest to prawdą. Być może zdarzają się
modele z tymi stronami kodowymi, jednak w tej, z którą miałem do czynienia
ich nie było.
Serwisant w firmie gdzie była kupowana powiedział, że te drukarki w ogóle
nie obsługują tych stron kodowych; zdziwił się gdy mu pokazałem instrukcję.
Trzeba było interweniować W Canon Polska, zabrali drukarkę na 3 (!!)
tygodnie i wstawili EPROMy z polskimi znakami.
Pytanie tylko ile osób, z tych które ją kupiły wiedzą o takiej możliwości ?
Dla mnie to nabijanie klienta w butelkę. Myślę też, że bez problemu
wygrałoby się proces w sądzie z tego powodu. Tylko czy po to się kupuje
drukarkę ?

Miałem do czynienia z dwoma firmami w Warszawie, które są dystrybutorami
Canona i żadnej bym nie polecał.

Pozdrawiam,
Marek L. Kozak
Przy odpisywaniu emailem zamień 'xx' na 'pl'