Re: Kontrola zapisu na twardym dysku.

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 30 May 1998 - 01:02:45 MET DST

At 22:16 05-29-98 +0200, you wrote:

>Problem drugi dotyczy notebooka i karty PCMCI, nigdy nie miałem z czymś
>takim do czynienia, dlatego to pytanie może wydać się trochę głupie, ale
>zaryzykuję.

>Czy karta PCMCIA dysponuje własną pamięcią, niekasowaną po
>odłączeniu zasilania?

  Karta PCMCIA to tylko standard podlaczenia i komunikacji z PeCetem.

  Karty takie moga zawierac pamieci RAM z podtrzymaniem bateryjnym
  dzialajace jak twardy dysk, moga miec tez twardy dysk (ale sa
  grubsze) moga zawierac karte sieciowa lub modem i jeszcze
  kilka innych urzadzen, ktorych sobie akurat nie przypominam.

>Jeżeli tak to czy możliwe jest przechowywanie na
>niej pewnych, mało obszernych danych. Jeżeli mozna coś w niej zapisywać,
>to czy można ten proces kontrolować programowo. W wypadku, gdyby
>odpowiedź na to pytanie była pozytywna, to poszukiwał bym również
>oprogramowania kontrolującego zapis do kary PCMCIA,w sposób podobny do
>opisanego wyżej programu do twardego dysku.

  dla karty typu RAM (albo FlashROM): na niej jest po prostu
  zalozony system plikow (z FATem itd) i jesli masz jakis program,
  ktory ci kontroluje zapis na dysku to powinien dzialac takze dla
  kart PCMCIA

--
Romek
~~==__   Pecetologia to nauka doświadczalna   __==~~