Kontrola zapisu na twardym dysku.

Autor: Dariusz Jaworowski (darekjaw_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 29 May 1998 - 22:09:49 MET DST

Cześć wszystkim.

Mam do szanownego grona dwa pytania natury technicznej. Pierwsze proste
(tak myślę), a drugie chyba mniej.
Otóż po pierwsze poszukuję programu, koniecznie działajacego pod Win
3.1, umożliwiającego pełną kontrolę nad operacjami dyskowymi, a
zwłaszcza nad wszystkimi operacjami zapisu na twardy dysk. Najlepszym
rozwiązaniem byłoby, gdyby program ten pytał się o zgodę na wykonanie
każdej operacji zapisu i jej ewentualny brak symulował jako operację
zakończoną pomyślnie.
Problem drugi dotyczy notebooka i karty PCMCI, nigdy nie miałem z czymś
takim do czynienia, dlatego to pytanie może wydać się trochę głupie, ale
zaryzykuję. Czy karta PCMCIA dysponuje własną pamięcią, niekasowaną po
odłączeniu zasilania? Jeżeli tak to czy możliwe jest przechowywanie na
niej pewnych, mało obszernych danych. Jeżeli mozna coś w niej zapisywać,
to czy można ten proces kontrolować programowo. W wypadku, gdyby
odpowiedź na to pytanie była pozytywna, to poszukiwał bym również
oprogramowania kontrolującego zapis do kary PCMCIA,w sposób podobny do
opisanego wyżej programu do twardego dysku.

Sprawa jest dla mnie dosyć istotna i pilna, dlatego z góry dziękuję za
wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Darek J.