Re: Chip pikuje w dół

Autor: Pawel Lesniorowski (lesniorowski_at_chip.pl)
Data: Fri 29 May 1998 - 10:03:35 MET DST

> Na przykład NIE PODANIE tzw. przez Chipa dokładności odwzorowania kolorów
> INTERNAL i EXTERNAL. To chyba ma znaczenie, ale to jeszcze nie jest

Ta kwestia była również dyskutowana w Labolatorium. Gdyby nie fakt, że w
przypadku większoci skanerów takiej informacji nie można było uzyskć,
taka pozycja w tabeli z pewnoscią znalazlaby sie. Kilka urządzeń po
prostu oferowało różne głębie zapisu koloru, większosć omijała jednak tę
kwestię z daleka. Za wyjątkiem np. Plusteka niemal żaden serwis nie
raczył odpowiedzieć na posyłane im zapytania. Oczywiscie wszystko mozna
sprawdzic, to jednak zawsze kwestia dłuższego czasu...

> instrukcjach. Skaner Avision w tabeli dane techniczne ma 300x600 dpi, a już
> w opisie 600x1200, ale to chyba tylko błąd w druku. Jednak profesjonalizm
> zobowiązuje, chyba że się mylę? Wystarczy?

W tym miejscu mogę tylko napisać, że nie ja zajmuję się oprawą graficzną
i wypełnianiem tabelek przy opisach. Dane miały być spisane z tabeli
zbiorczej. Będę po prostu musiał w przyszłosci spróbować weryfikować
ostateczną postać zanim ona pójdzie do druku z detepu.

> i pokazaną - skanowanie obrazka z owocami. Jak skaner 600 dpi może ukazać tu
> swoją przewagę skoro skanujecie na 300 dpi? Dlaczego wcześniej nie została

Tak naprawdę podstawowe oceny uzyskano badając skany różnych
opracowanych wzorców testowych. Skanowano je m.in. własnie w
rozdzielczosci optycznej bdanego urządzenia. Skan fotografii był tylko
dodatkowym materiałem, który w druku miał pokazać różnice w odwzorowaniu
barw.

> przeprowadzona kalibracja, przynajmniej nic o tym nie piszecie, tylko że nie
> dokonano korekt? Wiadomo że tzw. "fabryczne" ustawienia nie są z reguły

Moje niedopowiedzenie w omówieniu. Dla każdego z testu odwzorowania barw
przeprowadzano kalibrację, jesli taka opcja znajdowała się w sterowniku.
Częsć skanerów robiła to automatycznie.

> Poza tym jak testowaliście OCR? Ilością błędów, jakim programem? Nie
> piszecie tego, a ma to chyba duże znaczenie dla ludzi kupujących skaner do OCR ?

test OCR przeprowadzano przy użyciu dołączonego do skanera
oprogramowania tego typu. W przypadku gdy programów było więcej,
analizowano wyniki uzyskane przy pomocy każdego z nich i brano pod uwagę
lepszy rezultat (przeważnie tej aplikacji, która prawidłowo rozpoznawała
polskie znaki).

> testowymi PC MAGAZINE (amerykańskiego na www.pcmag.com - nauka od
> konkurencji to żaden wstyd, chociaż i do nich mam trochę zastrzeżeń.

nie omieszkam. Cała sztuka jednak w tym, by testy jak najbardziej
odpowiadały realiom kraju (wymaganiom użytkowników) i tutaj... może mała
dyskusja w przyszłosci ?

> Pozdrawiam i życze powodzenia w kolejnych testach

Dzięki. Szkoda tylko, że dosć długi cykl wydawniczy uniemożliwia szybką
reakcję.

[ wszystkie zamieszczone opinie i komentarze sa wylacznie prywatnymi ]
[ uwagami autora i nie nalezy ich utozsamiac ze stanowiskiem firmy ]
[ dla ktorej on pracuje ]
Pawel Lesniorowski email: lesniorowski_at_chip.pl
Laboratorium Komputerowe CHIP-a icq/uin: 4290470