Re: Chip pikuje w dół

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 31 May 1998 - 10:58:53 MET DST

Pawel Lesniorowski napisał(a) w wiadomości: <356E6A76.4599ADA6_at_chip.pl>...

<CIACH>

>raczył odpowiedzieć na posyłane im zapytania. Oczywiscie wszystko mozna
>sprawdzic, to jednak zawsze kwestia dłuższego czasu...

Ja przed zakupem prowadziłem własne testy i dotarłem do wszystkich
informacji, ale rozumiem że Was czas naglił, ale czemu nie dotarliście do
stron niektórych producentów, gdzie znajdują się specyfikacje produktów
sprzedawanych w Europie, a nie w USA? Powinniście być bardziej rzetelni niż
producenci, którzy podają z reguły tylko rozdzielczość INTERNAL

<CIACH>

>Moje niedopowiedzenie w omówieniu. Dla każdego z testu odwzorowania barw
>przeprowadzano kalibrację, jesli taka opcja znajdowała się w sterowniku.
>Częsć skanerów robiła to automatycznie.

Nie chodzi tylko o kalibrację za pomocą sterownika, ale także za pomocą
jakiegoś pakietu do kalibracji. Rozumiem że skanery które robią to
automatycznie są "lepsze", ale odpowiednie skalibrowanie tych "gorszych"
daje czasami naprawdę niezłe wyniki, dużo lepsze od "lepszych", których
nijak nie mogłem zmusić do odpowiedniej pracy, zwłaszcza do znośnego
dowzorowania kolorów. Nieźle to wypadł HP, ale za dużo za niego chcą.
Oczywiście nie można się spodziewać cudów po takich urządzeniach, ale co
nieco można zrobić w tym celu. Wszystko zależy do czego kto kupuje skaner i
jakie ma wymagania, ale procedury testów muszą być jasno określone, a
parametry trochę bardziej rzetelne niż dane producentów. Może należałoby
rozważyć dyskwalifikację w testach produktów co doktórych nie można (lub
raczej nie możecie)ustalić danych technicznych?

>test OCR przeprowadzano przy użyciu dołšczonego do skanera
>oprogramowania tego typu. W przypadku gdy programów było więcej,
>analizowano wyniki uzyskane przy pomocy każdego z nich i brano pod uwagę
>lepszy rezultat (przeważnie tej aplikacji, która prawidłowo rozpoznawała
>polskie znaki).

Błąd. Jakość skanera można IMHO ocenić rozpoznając materiały testowe jednym
konkretnym pakietem. W ten sposób zbadałeś tylko jakość oprogramowania
dołączonego do skanera, co jest też ważne, ale powinno być zaznaczone w
artykule. Nie świadczy to jednak o przydatności urządzenia do OCR, IMHO
oczywiście. Do wielu skanerów za "psie pieniądze" można dokupić pełną wersję
np. Recognitia Plus 3.2. Jak wtedy ów wynik ma się do rzeczywistości?

>nie omieszkam. Cała sztuka jednak w tym, by testy jak najbardziej
>odpowiadały realiom kraju (wymaganiom użytkowników) i tutaj... może mała
>dyskusja w przyszłosci ?

Ja również jestem za. Ale testy muszą się opierać na pewnych procedurach,
najlepiej w największej części dających wyniki MIERZALNE i PORÓWNYWALNE nie
zależnie do realiów. Otóż na przykład test OCR, moim zdaniem nie spełnia
tych wymogów, a jeżli mógłbym mieć prośbę do Ciebie i redakcji - opisujcie
dokładnie procedury według jakich testujecie urządzenia i sprzęt, najlepiej
"krok po kroku ;-)))) jeśli to możliwe....

Parafrazując pytanie dotyczące MODEMÓW. Kto używa programów dostarczonych ze
skanerem :-))))?

>Pawel Lesniorowski email: lesniorowski_at_chip.pl
>Laboratorium Komputerowe CHIP-a icq/uin: 4290470

Pozdrawiam i dziękuje za rozwianie niektórych wątpliwości.

--
====== Przy odpowiedzi usuń -xxxrated z mojego adresu =======
Bart (B.K.)