Re: Skaner + drukarka na jednym porcie

Autor: The Great Cornholio (przemneu_at_zst.bytom.pl)
Data: Wed 27 May 1998 - 20:34:15 MET DST

Cześć!
Gratuluję zakupu skanera Colorado - naprawdę! - mam identyczny, a drukarkę
nieco mniejszą - HP DJ 400 i sądzę, że powinienem Ci cóś pomóc. A
mianowicie:

Podejrzewam, że do obsługi skanera używasz takiego programiku Task Bridge
(który skanuje i potem wyrabia różne rzeczy ze zeskanowanym materiałem -
przesyła do programów graf., OCR, czy drukuje)- czyż nie? Przynajmniej u
mnie program ten skutecznie chrzani pracę drukarki - nawet jeśli drukara już
drukuje (co nie zdarza się często), to na ekran przychodzą komunikaty w
stylu: Drukarka nie może odebrać informacji, Brak papieru i wiele takich
głupich i nieprawdziwych informacji. Jeśli wyłączę ten program, to drukarka
nie sprawia najmniejszych kłopotów. Jest to trochę uciążliwe, szczególnie,
gdy chcę zoś "skserować" prosto ze skanera na drukarkę, ale zaraz po
zeskanowaniu natychmiast wyłączam Task Bridge (gdy komputer pisze, że
zaczyna wysyłać dane do drukarki) i wszysko jest OK. Acha - ktoś wcześniej
napisał, że powinieneś przełączyć w BIOSie port Centronix na ECP - coż
teoria często mija się z praktyką - NIC PODOBNEGO!!! Skaner obsługuje
"tylko" EPP i włączenie ECP (przzynajmniej u mnie) powoduje, że drukarka
dopiero głupieje.
Jest mi trudno doradzić coś więcej, gdy nie znam wielu szczegółów - napisz,
czy jak skaner jest wyłączony, a cały soft skanera również wyłączony, to też
dzieją się dziwne rzeczy z drukarą? Opisz dokładniej, co znaczy "brak
komunikacji z drukarą"

Napisz proszę coś więcej, a postaram się coś mądrego doradzić. Co do
skanera, to uważam, że jast dobry, bo przed nim miałem przez parę dni (na
całe szczęście oddałem z reklamacją) "Mustek" Scan Magic 4800 (choć to tak
się tylko nazywa, bo to wcale nie jest oryginalny Mustek) - Primax jest o
wiele szybszy, skanuje o WIELE ładniej. Jedyne, co niestety w Magicu było
lepsze, to soft - w Primaxie większość kłopotów, moim zdaniem, wynika
właśnie ze złego oprogramowania - może da się ściągnąć coś nowego - nie
wiesz może?

Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością bliższych informacji.

<6kcir6$acq$1_at_gemini.webcorp.com.pl>...