Re: Skaner + drukarka na jednym porcie

Autor: Andrzej Zabawski (zabawski_at_kki.net.pl)
Data: Thu 28 May 1998 - 21:07:39 MET DST

The Great Cornholio napisał(a) w wiadomości:
<6kk8ci$4ah$1_at_zeus.polsl.gliwice.pl>...
>Cześć!
>Gratuluję zakupu skanera Colorado - naprawdę! - mam identyczny, a drukarkę

Dziekuje ;-)
To juz trzeci skaner ktorego uzywam (poprzednio Mustek Paragon i
Scanmagic) i musze przyznac ze Primax wypada nie najgorzej.
Moze Paragon byl szybszy ale chodzil na SCSI.

> [...]
>mnie program ten skutecznie chrzani pracę drukarki - nawet jeśli drukara już
>drukuje (co nie zdarza się często), to na ekran przychodzą komunikaty w
>stylu: Drukarka nie może odebrać informacji, Brak papieru i wiele takich
>głupich i nieprawdziwych informacji. Jeśli wyłączę ten program, to drukarka
>nie sprawia najmniejszych kłopotów. Jest to trochę uciążliwe, szczególnie,
>gdy chcę zoś "skserować" prosto ze skanera na drukarkę, ale zaraz po
>zeskanowaniu natychmiast wyłączam Task Bridge (gdy komputer pisze, że
>zaczyna wysyłać dane do drukarki) i wszysko jest OK.

Zgadza sie. Tez do tego doszedlem i obecnie kombinuje jakis inny
sterownik w standardzie TWAIN.

> Acha - ktoś wcześniej
>napisał, że powinieneś przełączyć w BIOSie port Centronix na ECP - coż
>teoria często mija się z praktyką - NIC PODOBNEGO!!! Skaner obsługuje
>"tylko" EPP i włączenie ECP (przzynajmniej u mnie) powoduje, że drukarka
>dopiero głupieje.

Tez sie zgadza. Probowalem wszystkich mozliwych ustawien BIOSA
ECP, EPP, ECP+EPP, normal oraz kombinacje 1 i 3 DMA. Poza
EPP reszta to "kicha".

>Jest mi trudno doradzić coś więcej, gdy nie znam wielu szczegółów - napisz,
>czy jak skaner jest wyłączony, a cały soft skanera również wyłączony, to też
>dzieją się dziwne rzeczy z drukarą? Opisz dokładniej, co znaczy "brak
>komunikacji z drukarą"

Sporo rad juz padlo, musze to pozbierac "do kupy" i jak znajde sensowne
rozwiazanie - podesle na liste.

>Napisz proszę coś więcej, a postaram się coś mądrego doradzić. Co do
>skanera, to uważam, że jast dobry, bo przed nim miałem przez parę dni (na
>całe szczęście oddałem z reklamacją) "Mustek" Scan Magic 4800

Ale jaja! Ja mialem przed Primaxem 2 egzemplarze Scan Magica i oba
po paru dniach uzytkowania padly! Zaraza jaka ;-)

>(choć to tak
>się tylko nazywa, bo to wcale nie jest oryginalny Mustek) - Primax jest o
>wiele szybszy, skanuje o WIELE ładniej. Jedyne, co niestety w Magicu było
>lepsze, to soft - w Primaxie większość kłopotów, moim zdaniem, wynika
>właśnie ze złego oprogramowania - może da się ściągnąć coś nowego - nie
>wiesz może?

Widze zes w temacie i masz podobne do moich problemy. Moze uda
mi sie cos wykombinowac z innych sterownikiem TWAIN ...

>Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością bliższych informacji.

Rowniez pozdrawiam
-- Andrzej Zabawski --

--
Wyslano przez Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.net.pl