Re: K6 !!!problem!!!

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Wed 27 May 1998 - 10:58:08 MET DST

Maciek wrote:

> [...]
> rdzenia i magistrali).PROBLEM polega na tym , że nie wiem czy moja płyta
> obsługuje podwójne napięcie, w instrukcji pisze tak:
>
> CPU 75-200 mhz intel pentium P54C/P55C (OPTIONAL) , cyrix...
> Narazie chodzi na niej od 2 lat amd k5 100mhz, bez problemu.
> Na dole w instr. pisze tak
>
> P55C IS INTEL`S "MMX"
> TYPE CPU, CPU CORE IS 2.5V-2.9V BUT I/O OPERATION REQUIRES 3.3V , THIS
> FUNCTION IS OPTIONAL FOR THIS MAIN BOARD.
>
> W sekcji ustawiania zworek (clock speed...) nie ma nic o ustawianiu napięcia

Co do napiecia to patrz do sekcji 'CPU Voltage' czy cos w tym stylu. 'Clock
speed' dotyczy szybkosci zegara.
Spojrz na opis zworek dotyczacych napiecia zasilania rdzenia procesora (VCORE
lub cos podobnego), sprawdz ich numery i poszukaj ich na plycie glownej. Sa -
OK. Nie ma - nie OK.
W czasach gdy MMX (i innych dwunapieciowych) jeszcze nie bylo ale juz bylo
wiadomo, ze beda dwunapieciowe, duzo producentow robilo takie plyty z tym 'MMX
optional'. Oznaczalo to mniej wiecej tyle, ze istnieja wersje obslugujace dwa
napiecia i takie bez tego a instrukcja jest po prostu identyczna dla obydwu. W
praktyce oznaczalo to, ze wiekszosc takich plyt nie mialo wmontowanego
regulatora napiecia dla rdzenia procesora (brak jumperow, pewnych elementow na
plycie itp.).
Im starsza plyta tym wieksze prawdopodobienstwo, ze masz ta okrojona wersje.
Jesli kupowales ja, gdy MMX juz byly w sprzedazy to duze prawdopodobienstwo, ze
wszystko co trzeba jest na niej.
Sprawdz na plycie. Z instrukcji sie tego nie dowiesz, ktora wersje masz.

> Nic z tego nie rozumiem i boje się kupić procesor, bo nie wiem czy to będzie
> działać
>
> Pozdrawiam
>
> Maciej Wroński
> bosso_at_polbox.com

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |