Re: Monster Sound

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Thu 21 May 1998 - 08:53:53 MET DST

Przemyslaw Mikosz wrote:

> Po prostu w panelu sterowania do DMS3D wlaczasz obsluge SB i juz.
> Tak samo jest emulowany General MIDI
> (bo jak wiesz DMS3D ma wavetable).

Wiem ,wiem.

> W grach DOS'owych wybiera sie jako dzwiek SB, a jako muzyka General
> Midi.
> I nie ma z tym zadnych problemow.
> Dawno temu mialem GUS'a i tam emulacja SB byla do d... (rezydentne
> sterowniki etc.)

Potwierdzam (na podstawie wlasnych doswiadczen).

> W przypadku DMS3D jak juz pisalem - zero problemow, emulowany SB dziala
> jak prawdziwy.
> Ale gry pod DOS'a to juz przeszlosc - wiec w czym problem ?

Nie do konca. Ciagle sa (no prosze, np. Screamer Rally). Tyle, ze nie ma juz
praktycznie takich, ktore nie chodza pod Win (w okiemku DOS).
Poza tym czasem fajnie jest pograc w cos starszego pod DOS a to nie zawsze
chodzi pod Win.

> Jak tylko wpadnie mi w rece inna karta PCI (np. Asus 3D eXplorer) to
> potestuje i sie
> okaze...

Jak bedziesz cos wiedzial to rzuc na liste bo to sa zawsze b. cenne informacje.

> DMS3D daje _duzo bardziej_ czysty dzwiek niz jakikolwiek AWE.
> Po GUS'ie kupilem AWE32 i mialem jakis czas.
> AWE32 czy AWE64 sa OK, ale to nie to co DMS3D

Mozliwe. Duzy plus dla DMS3D. Niemniej ja i tak pozostawilbym sobie oprocz tego
DMS jakas (chocby najprosztsza 16-bitowa) karte zgodna z SB.

> Wrecz nie moge sie doczekac - poczytaj specyfykacje karty
> a potem pisz "As above" ;-))

OK, nie czytalem. Poczytam.

> Tam samo bylo z grami 3D, najpierw kilka tytulow, kilkanascie
> teraz grubo ponad 100!

Z tego co dotad widzialem standardy w kartach dzwiekowych przyjmuja sie znacznie
wolniej niz w graficznych.
Aktualnie bez akceleratora 3D to prawie ani rusz a jak nie masz jakiegos Q-Sound
czy Aureal3D to i tak pograsz. Dlatego nowosci w dziedzinie kart dzwiekowych
przyjmuja sie powoli.

> OK, OK - jak potrzebujesz idealnej zgodnosci z DOS'em to SB jest the
> best.
> Ale jak juz pisalem DOS to przeszlosc (szkoda, ze tak pozno od niego sie
> odchodzi - mozna bylo juz dawno temu)

Zgadzam sie w 100%.

Pozdrowienia.

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |