Re: Monster Sound

Autor: Przemyslaw Mikosz (przemekm_at_writeme.com)
Data: Wed 20 May 1998 - 16:20:06 MET DST


> > > Coz, Monster Sound jest karta chodzaca tylko pod Win95 (moze i NT ale nie wiem)
> > > i z tego powodu jest znacznie, znacznie mniej uniwersalna od SB 64 (i innych SB)
> > > - nie bedzie dzialac tez w oknie DOS w Win... Poza tym (ale to sie nie odnosi do
> > glupoty gadasz, na moim DMS3D mam dzwiek w oknie DOS'a pod G95.
> > Jak sie nie znasz to nie pisz.
>
> Tak czytalem i tak napisalem. Jak masz DMS to trzeba bylo odpowiadac jak ktos
> sie pytal o to a nie czekac az sie ktos inny odezwie a potem krytykowac !
>
> > SB jest emulowany programowo (zero problemow)
>
> Co masz na mysli przez programowa emulacje ?
Po prostu w panelu sterowania do DMS3D wlaczasz obsluge SB i juz.
Tak samo jest emulowany General MIDI
(bo jak wiesz DMS3D ma wavetable).
W grach DOS'owych wybiera sie jako dzwiek SB, a jako muzyka General
Midi.
I nie ma z tym zadnych problemow.
Dawno temu mialem GUS'a i tam emulacja SB byla do d... (rezydentne
sterowniki etc.)
W przypadku DMS3D jak juz pisalem - zero problemow, emulowany SB dziala
jak prawdziwy.
Ale gry pod DOS'a to juz przeszlosc - wiec w czym problem ?

>
> > > tej konkretnej bo ta w ogole nie dziala w DOS) kazda dzwiekowka PCI nie moze byc
> > > w pelni zgodna z Sound Blasterem w DOS. Nie wiem z czego to dokladnie wynika ale
> > > problem ten moze byc rozwiazany tylko przez dodatkowe specjalne zlacze na plycie
> > > glownej.
> > ?????????
> > fakt DMS3D nie dziala w _czystym_ DOS'ie, ale nie jest
> > powiedziane, ze inne PCI nie beda dzialac.
>
> A czy ja tak mowie ? Mowie, ze dzwiekowki bez tego zlacza nie moga byc w pelni
> zgodne z SB a to nie znaczy, ze nie beda dzialac... Moga byc tylko "pewne"
> problemy.
Jak tylko wpadnie mi w rece inna karta PCI (np. Asus 3D eXplorer) to
potestuje i sie
okaze...

>
> > > Sam Diamond przewidywal Monster Sound'a raczej jako dodatek do SB - specjalnie
> > > do tego celu dolaczony jest w komplecie tzw. Monster Cable do polaczenia go z
> > > istniejaca dzwiekowka (na podobnej zasadzie jak Monster'ka z 3Dfx z istniejaca
> > > SVGA).
> > No i co z tego ?
> > Ja swojego SB wyrzucilem i nigdy juz nie wroce do SB.
>
> Twoja decyzja i twoja strata.
DMS3D daje _duzo bardziej_ czysty dzwiek niz jakikolwiek AWE.
Po GUS'ie kupilem AWE32 i mialem jakis czas.
AWE32 czy AWE64 sa OK, ale to nie to co DMS3D

>
> > Kupuje wlasnie Monstera MX200 (najnowsza wersja DMS3D)
>
> As above.
Wrecz nie moge sie doczekac - poczytaj specyfykacje karty
a potem pisz "As above" ;-))

>
> > > Zaleta Monster Sound'a jest obsluga tzw. Aureal Sound ale z drugiej strony...
> > > zaledwie kikla pojedynczych gier (jak na razie) to obsluguje. Jest to wiec
> > > raczej ciekawostka (czytaj - bajer) dla tych posiadajacych juz "normalnego" SB
> > kilkanascie i jest coraz wiecej - poza tym efekt jest super !
>
> Kilka czy kilkanascie...
> Wcale nie twierdze, ze efekt nie jest super.
Tam samo bylo z grami 3D, najpierw kilka tytulow, kilkanascie
teraz grubo ponad 100!

>
> > > 16/32/AWE32/AWE64. Jesli nie posiadasz SB to kup w pierwszej kolejnosci SB bo
> > > bedziesz rozczarowany tym Monster Sound'em (prawie wszystkie nowe gry sa dla
> > > Win95 ale co ze starymi ???)
> > Po raz drugi: zastanow sie co piszesz
>
> A niby nad czym sie mam zastanawiac ??? Sam mowisz, ze nie chodzi w czystym
> DOS'ie a nie kazda gra pod DOS pojdzie w okienku DOS'owym pod Win95... To dla
> mnie przekresla ta karte (jesli nie bedzie jej towarzyszyc zwykly SB).
> Mialem wiele doswiadczen z rzeczami "nie w pelni zgodnymi" i dopoki taka rzecz
> sie nie stanie faktycznym standardem (a do tego dla DMS jeszcze daleko) nigdy
> wiecej takiej rzeczy nie kupie... Zreszta wcale nie mam zamiaru. To nie ja
> zaczalem ten temat (tylko Piotrek Wozniak).
OK, OK - jak potrzebujesz idealnej zgodnosci z DOS'em to SB jest the
best.
Ale jak juz pisalem DOS to przeszlosc (szkoda, ze tak pozno od niego sie
odchodzi - mozna bylo juz dawno temu)



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:17:19 MET DST