Re: Awaria sprzetu

Autor: Artur Gatty (artche_at_kki.net.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 22:46:07 MET DST

Jacek Peda napisał(a) w wiadomoœci: <35632736.303825_at_news.icm.edu.pl>...
>Czesc
>
>Od niedawna moj pecet (tzn. w firmie gdzie pracuje) zaczal sie dosc
>czesto zawieszac (duuuzo niebieskich ekranow). Postanowilem cos temu
>zaradzic. Najpierw format C:/s, pozniej WIN'95. I nic to nie zmienilo.
>A ze jestem pomyslowy i potrafie obslugiwac srubokret, postanowilem
>rozkrecic obudowe ...
>
>W chwili obecnej nie mam juz niebieskich ekranow, gdyz:
>monitor wcale nie chce mi nic pokazac - na ekranie >>no signal<<
>z glosnika dobywa sie przerywany jednostajny, monotony, dzwiek -
>pip..pip..pip
> [...]

Najprawdopodobniej to cos z dyskami twardymi i CD-ROM'em (nic nie wyswietla
i pala sie kontrolki na klawiaturze) , startuja bo jest prad jednak zle
podlaczyles do nich tasmy. Czerwona strona tasmy powinna znajdowac sie przy
jedynce (zarowno na kontrolerze jak i na dysku), poza tym dysk podlacz do
pierwszego kanalu (IDE 1 - na plycie) i ustaw go jako master.
Jednak to ciagle pip, pip moze sygnalizowac jakies zwarcie, takze wyjmij
wszystkie zapomniane srobki.

Artur Gatty