Re: Monster Sound

Autor: Vindex (vindex_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 20:45:20 MET DST

On 20 May 1998 09:40:23 +0200, zklos_at_lucent.com (Zbigniew Klos) wrote:

>AFAIR ! To nowosc. Nawet obecny na liscie posiadacz tego Monster Sound'a
>twierdzi, ze w ogole nie dziala w czystym DOS'ie...

Dziala - tyle ze nie dziala wtedy midi. Poza tym stanowczo nie jest to
jedyna karta dzwiekowa na PCI i ocenianie ich tylko na podstawie
MonsterSound'a jest duuuuzym nieporozumieniem. Karty na Ensoniq 1370 i
Vortex Aureal'a pracuja w _czystym_ dosie i rowniez daja a3d (i d3d
sound)

>Kilka, kilkanascie, kilkadziesiat. Zaraz sie dowiemy, ze wszystko obsluguje
>Aureal 3D.

Wszystko nie - ale Ty twierdzisz ze prawie nic. Z nowych gier prawie
kazda (typu 3d) obsluguje albo a3d albo d3d sound. A zeby twierdzic
czy jest to warte zakupu trzeba je najpierw uslyszec - czego domyslam
sie nie zrobiles

>Twoja decyzja. Robisz downgrade.

Z AWE to akurat dosc ciezko jest zrobic downgrade - zwlaszcza jesli
chodzi o jakosc (czyt. czystosc) dzwieku. Ty poprostu nie masz pojecia
o kartach dzwiekowych na PCI a koniecznie chcesz zabierac na ten temat
glos

>W czystym DOS ta karta w ogole nie dziala. Jesli tylko 10% gier pod DOS nie
>chodzi w okienku DOS (a obawiam sie, ze wiecej) to byc moze to co piszesz jest
>prawda.

To dotyczy tylko Monster Sounda ktory jest dosc stara karta. Sledzac
tok Twojego rozumowania dochodze do wniosku ze P2 jest downgrade'm w
stosunku do zwyklego Pentium bo tez czesc programow na nim nie dziala

Pozdrowienia

Vindex