chwyty OPTIMUSA II

Autor: Krzysztof Pulapa (jimi_at_samorzad.admin.pk.edu.pl)
Data: Wed 20 May 1998 - 12:40:52 MET DST

W ostatniej reklamie pecetow OPTIMUSA widzialem cos w tym stylu :

  w zestawie 16 MB SPECJALNIE TESTOWANEJ PAMIECI EDO RAM

Ciekawe co oni mieli na mysli ? Dlaczego z kolei w innej reklamie pisza :

Komputery z innych firm zawieraja tylko podstawowe elementy , ktore nie
dadza ci takiego komfortu pracy jak nasze zestawy . Domyslalem sie
wowczas ze chodzi o te 8MB RAM jakie sie od czasu do czasu przewijaly u
innych producentow. Ale przeciez to nie tajemnica , ze kupujac komputer
kazdy kupuje to na co go stac, albo to co mu sprzedawca wcisnie. A sprzedawcy
chca sprzedac jak najwiecej dlatego maja bardzo szeroki wachlarz zestawow.
Przeciez teraz niemal wszyscy daja 16MB tak jak OPTIMUS w podstawowych
zestawach ;-)

W kazdym razie patrzac na te reklamy czuje , ze ktos tu probuje zrobic
kogos w balona ;-)

Kupujac komputer w styczniu poszedlem do pewnej firmy , dalem im liste czesci
jaka chce miec w pudle . Odebralem go , uruchomilem , zainstalowalem co
trzeba bylo i do tej pory nie mialem nawet niebieskiego ekranu . Ogolnie
jestem bardzo zadowolony pomimo, ze mam tzw. skladaka , na ktory OPTIMUS
pluje w wiekszosci reklam , mam tez procesor ktory nie daje sie podkrecic ;)
stad musialem podkrecic plyte . I nic nie siada , nie sie nie grzeje ponad
norme ....... byc moze nie wszyscy maja takie szczescie , ale wydaje mi sie
ze trudniej jest zmusic molocha do uznania reklamacji niz mala firme z jednym
czy dwoma punktami sprzedazy . Badz co badz moloch dalej bedzie sprzedawal ,
a dla takiej firmy klient to kwestia przetrwania bo czesto nie stac jej
na kampanie reklamowa .

Wydaje mi sie, ze te reklamy to mocna przesada , w dodatku sa bardzo agresywne
jak na moje rozeznanie , OPTIMUS chyba stara sie wystapic w roli masla
w wojnie margarynianej.

--
Pulapa Krzysztof , Politechnika Krakowska
  E-mail: jimi_at_irc.pl, jimi_at_samorzad.admin.pk.edu.pl, jimi_at_samorzad.ml.org