Re: Modem nie "odklada" sluchawki...

Autor: sp5sjt_at_friko.onet.pl
Data: Wed 13 May 1998 - 00:12:48 MET DST

On 1998-05-11 lis_at_papuga.ict.pwr.wroc.pl said:
(...)
 li>In pl.misc.telefonia sir pawian <pawian_at_friko.onet.pl> wrote:
 li>: On Sun, 10 May 1998 11:50:53 +0200, "Rafa/l J. Czeka/la"
 li>: >Ostatnio kilkakrotnie zdarzył mi się następujący problem... Po
 li>: >zakończeniu łączności z 0202122 modem, co prawda kończy
 li>: >połączenie, ale nie "odkłada" słuchawki,[...]
 li>: czolem, mam ta sama przypadlosc z zoltrixem voice 33,6 na kosci
 li>: rockwell. nie wiem czy jest to zalezne od oprogramowania.
 li>najczesciej : dzieje sie tak kiedy chce zrobic redial podczas gdy
 li>sygnal 0202122 : jest zajety, niektorzy mowia ze nie ma sie co
 li>dziwic jak sie kupilo : zoltrixa.
 li>Nie ma sie co dziwic jak sie kupuje Zlomtrixa :-)
 li>A powazniej - ich jakosc od paru lat bardzo spadla ich jakosc,
 li>a sotatnio widzialem partie wlasnie z takim defektem. Na moj gust
 li>to nie kwestia oprogramowania tylko jakiegos elementu przy wyjsciu -
 li>modem chce sie rozlaczyc, ale robi to za slabo jak na nasze
 li>centrale.
 li>P.S. Dla pocieszenia - ktos ostatnio chwalil sie podobnymi objawami
 li>z Motorola :-)
 li>PPS. I tak dobrze ze sie rozlacza. Rownie dobrze moglby przez te
 li>godziny taryfikowac.
 li>PPPS - powinno pomoc wyciagniecie na moment kabla.
 li>J.
Na podstawie otrzymanych ostatnio sygnalow, od paru ludzi zapytam,
przepraszam, jesli sie powtorze.
Widzialem, ze Ty masz Zoltrix-a 33.6, mam pytanie do innych z podobnym
klopotem - czy przypadkiem moze Wasze modemy maja moznosc pracowac wiecej,
niz 28800 ?
Jesli tak, zwroc uwage, czy dzieje sie to przy kazdej wynegocjowanej
szybkosci polaczenia, wiekszej od 28800.
U mnie w robocie dwaj koledzy niemal rownoczesnie kupili modemy z Flex-em,
wyciagaja 45-50, jakos tak. Bardzo czesto maja, ze po negocjacji polaczenia
wchodza w siec, i w zasadzie na tym przygoda sie konczy, nie mozna nijak ani
wywolac DNSa, ani nawet sie polaczyc podajac adres od razu IP.
Czestym objawem jest rowniez, ze modem nie rozlacza sie po sesji.
W trakcie malego wspolnego sledztwa (wykonanie kilku telefonow) ustalilismy,
ze wine za to ponosi DialUp z Windy, mysle wiec, ze problem zostalby
rozwiazany, gdyby zamiast DialUp-a zastosowac np. Trumpet-a.
Obaj wspomniani przeze mnie koledzy uzywaja numeru 0202122.
Poprosilem ich o przetestowanie laczenia sie z jakiegos programu
terminalowego - polaczenia nawiazywane byly bez problemu, podobnie, nie bylo
problemu z ich rozlaczaniem. To bylby argument za wina DialUpa.
Ja u siebie testowalen polaczenia przez DialUpa, przy szybkosci 28800, 386dx40,
20 MB RAM, 2*425HDD, (W95 dzialaly szybciej, niz 3.11!), nie mialem zadnych
problemow. Podejrzewam wiec, ze to tylko przy wiekszych szybkosciach sie
dzieje.
S’awek SP5SJT.

Net-Tamer V 1.11 - Test Drive