Re: nvidiaRIVA 128 + voodoo2

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Wed 06 May 1998 - 20:12:21 MET DST


jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) wrote:

>>>>Jesli juz, proponuje ci wersje nie PCI, lecz AGP . tyle ze prawdopodobnie
>>>>bedziesz musial zmienic jeszcze plyte procesor, i prawdopodobnie pamiec.
>>>AGP nie pomaga zbyt wiele, ok. 10% (różne testy mówią różne rzeczy :()
>>
>>to mocno zalezy od szybkosci procesora, tego podstawowego. nie wiem czemu.
>>od pamieci na plycie glownej tez mocno zalezy. czyli warto brac
>>tylko sdram.
>Niestety niedokladnie zrozumialem, czy chodzi Ci o skalowalnosc samej
>Rivy (ta jest rzeczywiscie duza), czy o skalowalnosc stosunku
>wydajnosci tej samej karty na AGP i na PCI w zaleznosci od procesora
>(czy jasno sie sie wyrazilem? ;)

wszystko. lepszy procesor, lepsza pamiec, szybszy zegar procesora,
lepsza laczka (agp a nie pci). i riva to wykorzysta, tzn. na b.szybkim
komputerze riva naprawde jest niewiele wolniejsza od vodoo2.

>ale wybaczcie, wlasnie jestem po
>maturze z polskiego).

wtedy tez mialem ciemno przed oczami :)))))))))))))))))))))))))))
i kompletnie niczego nie rozumialem :)))))))))))))))))))))))))))))))

>Jezeli masz na mysli to drugie, to moze
>poparlbys to jakimis wynikami? Byloby to calkiem ciekawe. No bo gdybys
>rzeczywiscie mial racje i cale to AGP na plytach Socket7 rzeczywiscie
>nie mialoby zbyt wielkiego sensu, to...

ja widzialem tylko dwie konfiguracje p2 266 i riva na agp,
oraz p mmx 166 socket7 i riva na pci. w tym drugim przypadku riva
nie byla tak oszalamiajaco szybka. po prostu zwykla karta, nieco szybsza
od innych, z efektami 3D.

>>>>na riva uzyskasz lepszy obraz.
>>>na rivie uzyskasz gorszy obraz!
>
>>mamy rozne zdania na temat :)))
>
>Moze tak. Ja Ci nie odmawiam prawa do uwazania obrazu z Rivy za
>lepszy. Nie znam sie tak dobrze na mechanizmie bilinear filteringu,
>zeby Ci powiedziec, co i w jaki sposob zostalo zaimplementowane w
>Rivie we wspomniany przeze mnie 'trickerski' sposob.

ja tez sie na tym nie znam. po prostu widzialem efekt koncowy na ekranie,
i tyle.

>Faktem jest
>jednak, ze tak pisze Brian Hook, ktory zajmuje sie m.in. testowaniem
>wszystkich kart pod wzgledem Quake'a (try: finger bwh_at_idsoftware.com).
>_Technicznie_ niektore funkcje 3D w Rivie stoja na nizszym poziomie
>niz na Voodoo. Mnie to w zasadzie wystarcza. I chyba musi, bo jest to
>jedyna rzecz nadajaca sie do obiektywnego zmierzenia. EOT?

ja sie tam z wielkimi testerami nie bede mierzyl :))) niech bedzie EOL :)))

>Jacek Fiok, Warszawa

-- 
/===================================\    oOOo      W temperaturze zera
| http://avalon.wbc.lublin.pl/~znik/ \===\__/==\   bezwzglednego swiatlo
| Grzegorz Szyszlo   mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |   zmienia postac
\==============================================/   alotropowa   (by Znik)


To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:14:57 MET DST