Re: nvidiaRIVA 128 + voodoo2

Autor: Jacek Fiok (jfiok_at_kki.net.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 20:19:27 MET DST

Dnia 5 May 1998 11:40:47 GMT, Grzegorz Szysz/lo <znik_at_wbc.lublin.pl>
napisał:

>to mocno zalezy od szybkosci procesora, tego podstawowego. nie wiem czemu.
>od pamieci na plycie glownej tez mocno zalezy. czyli warto brac
>tylko sdram.
Niestety niedokladnie zrozumialem, czy chodzi Ci o skalowalnosc samej
Rivy (ta jest rzeczywiscie duza), czy o skalowalnosc stosunku
wydajnosci tej samej karty na AGP i na PCI w zaleznosci od procesora
(czy jasno sie sie wyrazilem? ;) ale wybaczcie, wlasnie jestem po
maturze z polskiego). Jezeli masz na mysli to drugie, to moze
poparlbys to jakimis wynikami? Byloby to calkiem ciekawe. No bo gdybys
rzeczywiscie mial racje i cale to AGP na plytach Socket7 rzeczywiscie
nie mialoby zbyt wielkiego sensu, to...

>mamy rozne zdania na temat :)))

Moze tak. Ja Ci nie odmawiam prawa do uwazania obrazu z Rivy za
lepszy. Nie znam sie tak dobrze na mechanizmie bilinear filteringu,
zeby Ci powiedziec, co i w jaki sposob zostalo zaimplementowane w
Rivie we wspomniany przeze mnie 'trickerski' sposob. Faktem jest
jednak, ze tak pisze Brian Hook, ktory zajmuje sie m.in. testowaniem
wszystkich kart pod wzgledem Quake'a (try: finger bwh_at_idsoftware.com).
_Technicznie_ niektore funkcje 3D w Rivie stoja na nizszym poziomie
niz na Voodoo. Mnie to w zasadzie wystarcza. I chyba musi, bo jest to
jedyna rzecz nadajaca sie do obiektywnego zmierzenia. EOT?

Jacek Fiok, Warszawa
e-mail: jfiok_at_kki.net.pl, jfiok_at_vlo.waw.pdi.net
Poprawianie Win95 i inne formy rozrywki:
http://vlo.waw.pdi.net/~jfiok/