Re: nvidiaRIVA 128 + voodoo2

Autor: Bartek Nagorny (bnagorny_at_kk.kalisz.pl)
Data: Thu 07 May 1998 - 00:37:29 MET DST

On 6 May 1998 18:12:21 GMT, Grzegorz Szysz/lo <znik_at_wbc.lublin.pl>
wrote:

>wszystko. lepszy procesor, lepsza pamiec, szybszy zegar procesora,
>lepsza laczka (agp a nie pci). i riva to wykorzysta, tzn. na b.szybkim
>komputerze riva naprawde jest niewiele wolniejsza od vodoo2.

Bzdura. Jest SPORO wolniejsza, nawet na b. szybkim sprzecie. Polecam
poczytac troche testow Pabsta a nie sugerowac sie polskimi
czasopismami.
Np.:

FORSAKEN MARK - Pentium2-400Mhz, 640x480:
2xVoodoo2=228.5
Voodoo2=154.4
Riva=78.4
RivaZX=71.4

FORSAKEN MARK - Pentium2-400Mhz, 800x600:
2xVoodoo2=180.1
Voodoo2=97.8
Riva=55.9
RivaZX=51.2

Quake2 - Pentium2-400Mhz, 640x480:
2xVoodoo2=67.6
Voodoo2=64.5
Riva=40.3
RivaZX=37.2

Quake2 - Pentium2-400Mhz, 800x600:
2xVoodoo2=66.3
Voodoo2=51.4
Riva=28.8
RivaZX=27.9

Sprawa ma sie _identycznie_ przy procesorze duzo slabszym - P2-233Mhz.

Pabst podal jeszcze wyniki z Turoka i Incoming - jak sie mozna
domyslic sa takie same jak te przytoczone powyzej.

BTW Nie podawalem wszystkich wynikow, ale miedzy Riva a Voodoo2 prawie
zawsze sie zmiescil nowy Matrox-G200 !

>i kompletnie niczego nie rozumialem :)))))))))))))))))))))))))))))))

A myslalem, ze tak wlasnie jest teraz. :)

>ja tez sie na tym nie znam. po prostu widzialem efekt koncowy na ekranie,
>i tyle.

To przyjmij do wiadomosci, ze zwykla Riva128 /nie wiem jak jest z ZX,
ale ta ma ponoc tylko poprawiona obsluge tv-out/ dzieki roznym,
sprzetowym trikom jest szybka w grach i w testach 3D, natomiast
okupione to jest gorsza jakoscia obrazu. Polecam poczytac miesiecznik
BOOT - tam dokladnie opisali co to sa za "chwyty ponizej pasa" w tym
czipie./ www.bootnet.com /

--
Bartek
bnagorny_at_kk.kalisz.pl