Re: Overclocking na plytach bezworkowych

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 04 May 1998 - 23:11:53 MET DST

jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) writes:

> Sorry, ale - co to jest? W specyfikacji rzeczywiście piszą o tym, że
> istnieje funkcja CPUID, zwraca ona sobie jakieś tam wartości, zależnie
> od CPU Family; jest jeszcze coś, co się nazywa stepping - tu również
> nie za bardzo wiem, o co chodzi. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie...

Stepping to po prostu numer - wersja maski, ktora byla uzywana do zrobienia
procesora. Im wyzszy, tym procesor starszy, przy czym porownywac mozna
tylko procesory tego samego typu, czyli np. Pentium(90+) z takimi samymi,
P-MMX z P-MMX itp.

> Na razie trudno mi polemizować :)
> W każdym razie pentiuma 200mmx z blokadą płyta poprawnie ustawia na
> 200MHz.

Hmm... Dziwne. Moze ustawia na maxa? Bo o ile wiem (kto tam wie, co Intel
tam porobil), to nie ma zadnej roznicy pomiedzy 166mmx, 200mmx i 233mmx
- oczywiscie poza (potencjalna) blokada mnoznika, oraz ew. numerem maski
(nie wiem, jakie maski byly uzywane do produkowania tych procesorow,
ale na pewno do 166mmx i 200mmx byly te same).

Tylko ja watpie, by plyta interesowala sie takimi szczegolami - mysle,
ze idea jest prostrza.

BTW: blokady chyba nie da sie inaczej (bezpiecznie) zbadac, jak tylko
zmniejszajac mocno zegar i badajac szybkosc CPU.

--
Krzysztof Halasa