Re: nvidiaRIVA 128 + voodoo2

Autor: Grzegorz Szysz/lo (znik_at_wbc.lublin.pl)
Data: Tue 05 May 1998 - 13:40:47 MET DST

jfiok_at_kki.net.pl (Jacek Fiok) wrote:

>AGP nie pomaga zbyt wiele, ok. 10% (różne testy mówią różne rzeczy :()

to mocno zalezy od szybkosci procesora, tego podstawowego. nie wiem czemu.
od pamieci na plycie glownej tez mocno zalezy. czyli warto brac
tylko sdram.

>na rivie uzyskasz gorszy obraz!

mamy rozne zdania na temat :)))

>czyli masz chyba na mysli wersje nieakcelerowana?
et6000nieakcelerowane oczywiscie :)

>Czlowiek, do Rivy sa drivery OpenGL, co prawda beta, ale dzialaja.
>Riva ma troche gorsza jakosc obrazu od voodoo, ale to glownie dlatego,
>ze sprzetowe efekty 3D maja tzw. 'tricky implementation'. Zas podstawy
>typu filtrowanie tekstur (bilinear, trilinear w tej chwili nie
>pamietam), mip-mapping (per-polygon; per-pixel na Rivie nie ma),
>colored lightning - oczywiscie, ze sa! Mam wrazenie Grzesiu, ze nie
>bardzo wiesz, o czym piszesz ;)

ja tylko jestem szarym obserwatorem :) widzialem obraz generowany
i przez voodoo, i przez rive. i jedna, i druga karta rozmywa. tyle
ze z rivy obraz byl ostrzejszy.

>Co do sensownosci tego rozwiazania, rzeczywiscie, chyba nie warto
>kupowac obu kart; Albo sama Riva, albo cos tanszego do 2D (matrox
>G100, Mystique; Tseng ET6000, choc chyba nie ma wersji AGP - ale to
>zasadniczo nie przeszkadza; S3 ViRGE GX2 AGP) + Voodoo2.

czyli generalnie sie zgadzamy :)))) czyli albo sama riva, najlepiej
z grabberem viceo, albo jakas mocna karta 2D i do tego voodoo.
co kto wezmie, jego sprawa.