Re: UTP 5 kategorii i siec elektryczna.

Autor: chmiel_at_ibmer.waw.pl
Data: Tue 28 Apr 1998 - 16:29:39 MET DST

On 1998-04-28 padamski_at_kki.net.pl said:
>Pytanie jest takie: czy mozna umiescic w jednym korycie przewody
>skretki piatej kategorii UTP i przewod zasilajacy komputery (tzw

Z punktu widzenia bezpieczenstwa uzytkowania
tak JEZELI: wszystkie przewody maja klase izolacji
odpowiadajaca najwyzszemu napieciu wystepujacemu
w przewodach umieszczonych w tym korytku.
Z tego co wiem to przewody UTP nie maja takiej
klasy (importowane).
Z punktu widzenia zaklocen przenoszonych
z sieci 220V do UTP tez nie za bardzo poprawne
choc np.: firma, ktora takie sieci robila u mnie
upierala sie ze AT&T zezwala na taka instalacje.

>sprawe rozwiazaloby korytko dzielone, w ktory w jednej czesci bylby
>kabel sieciowy a w drugim kabel elektryczny?

Robilem w ten sposob jak ukladalem sieci
kablem RG58 (cienki Ethernet) i dziala
to bezproblemowo. Norma to IEE 802.3
Poczytaj zagraniczne grupy cabling i ethernet
tam od czasu do czasu ktos takie wyjatki z norm
przytacza ...
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:chmiel_at_ibmer.waw.pl
fax:UNIPROJEKT 48-22-673-11-67

Backup not found Abort,Retry,Ignore,Hangup?

Net-Tamer V 1.09 - Test Drive